Senior Supporttekniker med känsla för service
JCE Human Resource / Supportteknikerjobb / Stockholm
2013-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Senior Supporttekniker med känsla för service" (publicerad 2013-12-19) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos JCE Human Resource i Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige JCE HR
Publiceringsdatum2013-11-20Om företagetJCE Human Resource är ett headhunting och bemanningsföretag inom IT som arbetar med att hjälpa företag med kompetensförstärkning. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som utvecklas naturligt genom ett samlat team av duktiga medarbetare där drivkraft, lojalitet och entreprenörsanda är ledord. Vi brinner för att skapa möjligheter för talangfulla människor att utvecklas på nya spännande arbetsplatser.
Om vår kund
Vi söker just nu för en kunds räkning en senior supporttekniker som är något utöver det vanliga! Vår kund är ett växande bolag inom utveckling och support och behöver utvidga sitt team med ytterligare en duktig supporttekniker.
Företagets vision är att förverkliga sina kunders drömmar med teknik och i strävan mot visionen erbjuder de teknisk rådgivning, förstudier, utveckling, drift och support. De är både Microsoft-partner och EPiServer Solution Partner. Kunderna består av allt från Beckers färg, Absolut Vodka, Trygghetsrådet till Crucell.
ArbetsuppgifterRollen som senior supporttekniker är bred och kan exempelvis innebära att du arbetar som IT-chef för en kund och som 1st-3rd line support för en annan kund. Du arbetar alltid inhouse, men kan några gånger i veckan få besöka en kund för att lösa ett problem.
Arbetet består alltså av allt från att lösa stora och små tillfälliga kriser till lösningar för arkitekturen på en kunds hemsida eller planera servicelösningar. Vår kund vill att du är en person som tar alla olika typer av uppdrag på ett lugnt och tillmötesgående sätt, gärna med ett leende på läpparna.
Företaget är måna om din utveckling och ser gärna att du testar nya saker, dvs önskar du experimentera och labba med teknik en eftermiddag är det OK eftersom du arbetar med frihet under ansvar.
ProfilSom person är du en envis problemlösare som håller sig uppdaterad på det senaste och drivs av din nyfikenhet inför svåra problem och nya tekniker. Du har 4-5 års erfarenhet när det gäller support och är därigenom självgående och jobbar självständigt för att lösa kundernas problem.
För att kunna möta vår kunds behov ser vi att du har god erfarenhet och bred kunskap av att arbeta med Windowsserver, Windowsklienter (XP- 8) och Mac. Du kan även Exchange och AD samt Hyper-V. Du behärskar olika nätverk och storagelösningar så som SAN, LAN/WAN och brandväggar. Övriga kompetenser som är meriterande är Linux med Nginx, Apache, Node, Centos/Debian, Redhat, AWS, Azure och Openstack. Om du kan avancerade nätverk, Devops och/eller har konsulterfarenhet är detta ett plus. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där servicekänsla, pedagogisk förmåga och flexibilitet är viktiga egenskaper. Du erbjuds bra villkor på en arbetsplats med flexibilitet och bra teamkänsla. Vår kund sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm.
Anställningen börjar hos oss på JCE Human Resource för att sedan övergå till kund.
Vi ser gärna att du söker snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 66
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Yakob
FöretagJCE Human Resource
AdressJCE Human Resource
Östermalmstorg 1
11442 Stockholm
Jobbnummer 1708019
Observera att sista ansökningsdag har passerat.