Senior HR Business Parnter - Maquet
Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Maquet Critical Care tillhör Getingekoncernen, en av världens ledande leverantörer av medicinteknisk utrustning med en omsättning på 24,4 miljarder kr. MAQUET är uppdelat på tre affärsområden, Surgical Workplaces, Cardiovascular och Critical Care. Maquet Critical Care i Solna, med ca 400 anställda, utvecklar och tillverkar en av marknadens mest avancerade intensivvårdsventilatorer Servo-i. Varumärket Servo och Servoventilatorerna har varit ledande sedan 1971 och Maquet Critical Care gör nu även satsningar i marknadssegmentet anestesi med sin nya anestesimaskin FLOW-i.
MAQUET - THE GOLD STANDARD
Till vår HR avdelning söker vi nu en Senior HR Business Partner.:
Inom HR avdelningen är vi 4 medarbetare som jobbar inom hela HR området och erbjuder såväl operativt som strategiskt HR stöd till både Maquet Critical Care i Solna och Maquet Nordic med kontor i Solna, Finland och Danmark. Vår värdegrund genomsyras av teamwork, öppenhet, nyfikenhet och ett agilt förhållningssätt vilket är viktigt för oss både inåt som grupp och utåt gentemot kunder och intressenter.
Arbetsuppgifter & Ansvarsområden:
• Eget operativt HR ansvar för en eller flera avdelningar inom verksamheten
• Ansvarig för följande specialistområden:
• Lön & förmåner
• Arbetsrätt och förhandlingar, meriterande att ha erfarenhet av Teknikavtalet
• Arbetsmiljö
• HR Controlling
• Utveckling, harmonisering, effektivisering och implementering av HR processer och system
• Generellt förbättringsarbete
• Back -up och stöd inom övriga HR områden
Lämplig bakgrund:
• Högskoleutbildning inom HR/Organisation eller motsvarande
• 7-10 års erfarenhet från HR både med bredd och djup inom relevanta områden
• Erfarenhet av att både operativ och strategisk HR samt projektledning och chefsstöd
• Erfarenhet av förändrings -och förbättringsarbete
• Gärna erfarenhet från en teknisk orienterad verksamhet och är van vid internationella sammanhang
• Goda kunskaper i engelska och svenska
Publiceringsdatum2014-06-17Dina personliga egenskaper• Affärsmässig och kundorienterad med ett konsultativt förhållningssätt
• Proaktiv och driven med god prioriteringsförmåga och resultatfokus
• Flexibel och lösningsorienterad med stor förändringsförmåga
• Trivs att jobba både operativt och strategisk
• Kvalitetsmedveten, strukturerad och analytiskt
• Kommunikativ och en lagspelare som är duktig på att bygga upp förtroende och nätverk inom organisationen
• Öppen, prestigelös och ser lärande, kunskapsdelning och stöd till kollegor som en självklarhet
Mer om tjänsten
I den här rekryteringen sammarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Jan Moström på tfn 076-525 90 40. Vi ser fram emot din ansökan via
www.wise.se/jobb så snart som möjligt, dock senast 2014-07-17. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval och rekommenderar att du skickar din ansökan omgående.
Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
Ersättningfast lön
enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-17
Ange följande referens när du ansöker: 381
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJan Moström
FöretagWise Professionals AB
AdressWise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22109 10422 Stockholm
Jobbnummer 1913102
Observera att sista ansökningsdag har passerat.