Senior Assistant till ledande revisionsbyrå

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Kan du arbeta självständigt och ta egna initiativ? Är du redo att bli en del av en ledande organisation och att ge dina kollegor det stöd de behöver? Då kanske det är dig vi letar efter!

Just nu söker vi en Senior Assistent till en av Sveriges ledande revisionsbolag i Stockholm för ett föräldravikariat på drygt ett år med tillträde juni 2017.

Arbetsbeskrivning och ansvarsområden
Som Senior Assistent kommer du att vara projektkoordinator åt ett stort bolag eller flera små där du arbetar tillsammans med revisionsteamet och stödjer dessa administrativt i deras arbete. I rollen fungerar du också som ett administrativt stöd till våra medarbetare för att de ska kunna bedriva än mer effektivt klientarbete. Du arbetar proaktivt och prestigelöst för att hjälpa dina interna kunder, d.v.s. samtliga nivåer av medarbetare.

Du kommer vara en del av ett större assistentteam fördelade på fyra affärsområden. Rollen som Senior Assistent innefattar bla:

• Koordinera ett eller flera revisionsteam med administrativa uppgifter
• Supporta alla nivåer av medarbetare inom aktuella grupper inom sin enhet
• Arbeta proaktivt med klientorienterat stöd
• Bistå vid ekonomisk uppföljning/rapportering samt sammanställning av underlag
• Vara behjälplig med fakturering, reseräkningar, projektupplägg, kursanmälningar etc.
• Möteshantering och koordinering av deltagare, föra protokoll vid behov, följa upp actions
• Resebeställningar
• Sammanställningar av olika slag samt research
• Behjälplig vid offerter, korrläsning, ta fram och säkerställa CV:n etc.
• Vara behjälplig med underlag och presentationer i Power Point, Excel och Word
• Övriga administrativa uppgifter efter behov

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter och viss erfarenhet av projektledning. Kunskap inom kommunikation är meriterande och du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person har du en mycket god kommunikations- och organisationsförmåga med hög integritet. Du arbetar med ett kunddrivet affärsfokus, du förstår enhetens behov och tar självständigt ansvar för att uppgifterna blir utförda. Service och flexibilitet är en självklarhet för dig och du är bra på att koordinera och kommunicera så att arbetet blir gjort. Du är nyfiken och strävar alltid efter bättre och smartare sätt att utföra arbetet på.

Publiceringsdatum
2017-05-10

Så ansöker du
Tjänsten är ett föräldravikariat under 12 månader med start i juni 2017. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast, då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Marcus på telefon 08-407 55 51. Välkommen med din ansökan!

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Marcus linda.marcus@sw.se Telefonnummer: 08-407 55 51

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3489474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: