Semestervikariat Kundservice
Dala Vatten och Avfall AB / Kundservicejobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dala Vatten och Avfall AB i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Vansbro eller i
hela Sverige Dala Vatten och Avfall AB är ett regionalt VA- och Avfallsbolag i Dalarna som ägs av kommunerna Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Vår uppgift är att ta hand om avfallet som uppstår i dessa kommuner samt förse invånarna med dricksvatten och avloppsvattenrening.
Huvudkontor med kundservice är beläget i Leksand.
Medarbetare till vår Kundservice
Brinner du för att ge god service? Vill du vara med att utveckla en modern kundtjänst? Då kan det vara dig vi letar efter!
Publiceringsdatum2021-03-30Dina arbetsuppgifterSom medarbetare i vår kundtjänst svarar du på frågor och ger service till våra kunder via telefon, mail och besök. Arbetsuppgifterna innebär att hantera kunduppgifter i ärende- och verksamhetssystem såsom fakturor, priser, avtal och felanmälningar. Svara på vatten-, avlopps- och avfallsfrågor från våra kunder och ge råd. Tjänsten fungerar även som internt stöd till organisationen i kundärenden, administration, information och frågor kring verksamhetssystem samt frågor kring taxor och förbrukning.
Som medarbetare i Kundservice kommer du att tillhöra ett team. Tjänsten tillhör vår Supportorganisation och rapportering sker till Supportchef. Andra funktioner inom avdelningen är IT och Kommunikation.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen behöver du ha flera års erfarenhet från tidigare arbete inom kundservice och bred vana att hantera olika typer service/kundfrågor och verksamhetssystem. Har du tidigare arbetat i tex Future och/eller Debatt, ser vi det som en fördel. Du får gärna ha arbetat både inom offentlig/privat sektor. Om du dessutom har tidigare erfarenheter från kundtjänst på ett vatten/avfall/energibolag så är det extra meriterande.
Vidare vill vi att du har minst gymnasieutbildning och behärskar MS Officepaketet/Office365 obehindrat. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser vi gärna att du är tekniskt och /eller miljöintresserad och har god kännedom om vårt geografiska område, för ett kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt.
Dina egenskaperSom person är du positiv och lösningsfokuserad, vågar ta för dig och tycker om att möta nya människor. I mötet med kunden är det viktigt att du har förmågan att snabbt skapa ett förtroende genom att vara informativ och rådgivande.
Vi vill också att du är en engagerad person som bidrar till ett positivt arbetsklimat genom att skapa goda relationer och samverka med andra både internt /externt. Du behöver också vara flexibel i ditt arbetssätt då arbetet växlar mellan olika arbetsuppgifter som involverar kund/administration samt självständigt arbete och arbete tillsammans med andra i teamet.
Om tjänstenSemesterviakriat juni-augusti, 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Leksand. Anpassningar till vart arbetet kommer att ske kan påverkas av restriktioner i samband med Covid-19.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan senast den 18 april 2021. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontaktperson för detta jobbJohan Sundström
Supportchef
0247-44 102
johan.sundstrom@dvaab.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressDala Vatten och Avfall AB
TALLSKOGSVÄGEN 1
79325 LEKSAND
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dala Vatten och Avfall AB (org.nr 556714-8555)
Tallskogsvägen 1 (
visa karta)
793 25 LEKSAND
Jobbnummer 5663090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.