Schemaläggare

Hi3G Access AB Kundservice / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hi3G Access AB Kundservice i Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
På 3 är vi hängivna uppgiften att ge våra kunder den bästa servicen och att proaktivt driva lojalitetsskapande aktiviteter.
Customer & Loyalty Operations är den avdelning där vi planerar och följer upp detta arbete bla genom att löpande säkerställa rätt bemanning i vårt eget kundkontaktcenter för att ge våra
kunder snabbast möjliga service oavsett fråga.
Vi söker nu en Schemaläggare (â€?Plannerâ€?) med ansvar för löpande schemaläggning av all personal som arbetar med kundsupport för såväl våra företagskunder som privatkunder samt de grupper
som genomför kampanjer till befintliga kunder. Som schemaläggare ansvarar du för att all tillgänglig personal schemaläggs på ett optimalt sätt, utifrån kompetens, öppettider och förväntad
efterfrågan från våra kunder.

Publiceringsdatum
2008-08-27

Dina arbetsuppgifter
•          Schemaläggning och planering av semestrar, storhelger, utbildningar och andra aktiviteter
•          Hantering av oplanerade avvikelser från ordinarie schema genom att snabbt göra nödvändiga justeringar i gjord planering och verka för att kalla in extrapersonal
•          Utveckling av våra metoder och processer för bemanningsplanering och schemaläggning
•          Agera som â€?superuserâ€? för vårt schemaläggningssystem och ansvara för att skriva lathundar och utbilda alla berörda medarbetare i verksamheten i hur systemets funktioner
används.
•          Vällkomma våra nyrekryterade och introducera vår schemastruktur för dem.
•          Beräkna bemanningsbehov i samråd med analytiker och gruppchef.
Du ingår i en grupp med ansvar för taktisk planering och uppföljning och du kommer ha ett nära samarbete med utbildningsansvariga, analytiker, driftledning, teamledare, HR och avdelningschefer
inom hela Customer & Loyalty Operations. Gruppens resultat mäts på mål avseende service-nivå till kund i kundservice och lojalitetsavdelningarna samt kostnadseffektivitet i den mycket
personalintensiva verksamheten.
 Önskad_erfarenhet:
•          Erfarenhet av schemaläggning av stora personalgrupper
•          Kunskap om köteori (Erlang) för bemanningsbehov i call center verksamhet
•          Microsoft office (Excel, Outlook, power point)
•          Kunskap om html dvs skapa/underhålla hemsidor
•          Akademisk examen
•          Grundläggande arbetsrättslig kunskap
•          Engelska i tal och skrift
 Lämpliga_personliga_egenskaper:
•          Analytisk
•          Pedagogisk
•          Administrativt noggrann
•          Självgående
•          Förändringsbenägen
•          Kommunikativ och social
•          Stresstålig
•          Idérik och lösningsorienterad

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-09-26
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tomas Taesler, +46 735 33 7204

Företag
Hi3G Access AB Kundservice

Adress
Hi3G Access AB Kundservice
Box 30213
10425 STOCKHOLM

Jobbnummer
297287

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hi3G Access AB Kundservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hi3G Access AB Kundservice: