Scheduling & Forecasting Planner sökes till Staples
Effektiv Bemanning / Matematikerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla matematikerjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Effektiv Bemanning i Borås,
Bollebygd,
Ulricehamn,
Göteborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vi på Effektiv Bemanning är ett
bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Effektiv Bemanning är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och
bemanning. Vår ambition är att bli det bästa bemannings- och
rekryteringsföretaget i Västsverige
För Staples räkning söker vi en Scheduling & Forecasting Planner som är ansvarig
för att tillhandahålla planering och prognoser för bemanning med understödjande
analys som bygger på affärsprognoser. Att göra scheman, hantera
ledighetsansökningar och tillhandahålla omfattande veckovisa planeringar till
Contact Center-organisationen. Proaktivt identifiera
bemanningsutnyttjandet och hitta nya möjligheter samt leverera en omfattande
plan för att målen för serviceprestanda möter EU:s Contact Center mål. Du
kommer ingå i ett "virtuellt" team bestående av fyra medarbetare som är
baserade på olika operativa platser, där du ansvarar för minst två av dessa
platser.
I rollen som Scheduling &
Forecasting Planner ansvarar du för att proaktivt identifiera
personalutnyttjandet, se möjligheter och vidta lämpliga/nödvändiga åtgärder och
att leverera en genomgripande plan för att möta målen för serviceprestanda till
EU:s Customer Service. Skapa bäst lämpad form för bemanningsscheman och hantera
ledighetsförfrågningar från hela EU:s Customer Service för att säkerställa att
alla servicenivåer och mål uppnås till lägsta kostnad. Regelbundet granska och
se över personalplaneringsmodeller, WFM metoder, bemanningsrekommendationer med
viktiga affärspartners inom Contact Center-verksamheten.
Kunskap, kompetens utbildning och
erfarenhet:
Minst tre år
erfarenhet av att arbeta i en analytisk eller planerande roll inom en Contact
Center- miljö
Stor kunskap
om resurshantering och planeringsmetoder inom en Contact Center- miljö
Utmärkt
planerings- och organisationsförmåga
Kommersiellt
fokus och kundfokus
Stark
kommunikationsförmåga, både skriftlig och muntlig
Förmåga att
arbeta under press och stark känsla för att arbeta i en deadlinedriven miljö
Proaktiv och
driven arbetsstil med bevisad förmåga att hantera flera krav under tidspress
och ändra prioriteringar
Förmåga att
identifiera förbättringsområden, trender och ge rekommendationer därefter
Utmärkta
färdigheter i dataanalys med starkt sinne för detaljer
Känsla för
siffror med stark förmåga att simulera och förstå numeriska data
Föredömlig
IT-kompetens med mycket goda kunskaper i MS Office Excel och Access, datasimulering
och skriftliga frågeställningar
Stark lagspelare,
med fokus på ständig förbättring
Möjlighet att
resa till olika Contact Centers om det behövs.
Språkkunskap
Flytande Engelska - förmåga att läsa,
skriva och tala engelska på hög kompetensnivå krävs - meriterande att tala
minst ett andra europeiskt språk
Vid ansökan till denna tjänst krävs CV
på både svenska och engelska.
Vid frågor kontakta
sofie.klaesson@effektivbemanning.sePubliceringsdatum2014-02-27Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEffektiv Bemanning
AdressEffektiv Bemanning
Åsboholmsgatan 6, 5 Vån
50451 Borås
Jobbnummer 1792703
Observera att sista ansökningsdag har passerat.