SAS (Socialt ansvarig socionom)

Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




Publiceringsdatum
2016-12-22

Arbetsuppgifter
Tjänsten är organisatorisk placerad på kanslienheten i stadsdelsförvatningen Centrum men ditt uppdrag omfattar även stadsdelen Majorna-Linné. Kanslienheten tillhör utvecklingsavdelningen och består av sju medarbetare. Du kommer att arbeta i nära samarbete med MAS.

Funktionen innebär att följa upp och utveckla det systematiska kvalitetsarbetet utifrån gällande lagstiftning inom socialtjänsten, genom att utöva verksamhetstillsyn avseende fel och brister, Lex Sarah och social dokumentation. Tillsynen kommer att gälla för verksamheterna IFO-Funktionshinder och Äldreomsorgen. I uppdraget ingår att återkoppla resultaten och vara stöd i analysarbetet till stadsdelsnämnd och ansvariga chefer. I uppdraget ingår också att tillsammans med chefer ta fram riktlinjer och rutiner och genomföra utbildningsinsatser för medarbetare inom de olika verksamheterna.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning inom området, gärna socionomexamen.
• Vana vid att arbeta självständigt och att vara resultatfokuserad.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och en god samarbetsförmåga.
• Kunskap och erfarenhet från förvaltningens verksamhetsområde.
• Kunskap och erfarenhet inom SoL, LSS, LVU, LVM och de övergripande lagar som styr kommunal verksamhet är ett krav.
• Erfarenhet från dokumentationssystem inom socialtjänsten.
• Kunskap och erfarenhet att arbeta med kvalitetssäkring/uppföljning

ÖVRIGT
Vi undanber oss all kontakt med rekryteringsföretag under rekryteringsperioden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-02
Ange följande referens när du ansöker: A633888
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Marie Ekman 031-365 70 32

Företag
Göteborgs stad., SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 71

Jobbnummer
3228679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum: