SAS (Socialt ansvarig socionom)
Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
2016-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SAS (Socialt ansvarig socionom)" (publicerad 2016-12-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt
Publiceringsdatum2016-12-06ArbetsuppgifterTjänsten är organisatorisk placerad på kanslienheten i stadsdelsförvatningen Centrum men ditt uppdrag omfattar även stadsdelen Majorna-Linné. Kanslienheten tillhör utvecklingsavdelningen och består av sju medarbetare. Du kommer att arbeta i nära samarbete med MAS.
Funktionen innebär att följa upp och utveckla det systematiska kvalitetsarbetet utifrån gällande lagstiftning inom socialtjänsten, genom att utöva verksamhetstillsyn avseende fel och brister, Lex Sarah och social dokumentation. Tillsynen kommer att gälla för verksamheterna IFO-Funktionshinder och Äldreomsorgen. I uppdraget ingår att återkoppla resultaten och vara stöd i analysarbetet till stadsdelsnämnd och ansvariga chefer. I uppdraget ingår också att tillsammans med chefer ta fram riktlinjer och rutiner och genomföra utbildningsinsatser för medarbetare inom de olika verksamheterna.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning inom området, gärna socionomexamen.
• Vana vid att arbeta självständigt och att vara resultatfokuserad.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och en god samarbetsförmåga.
• Kunskap och erfarenhet från förvaltningens verksamhetsområde.
• Kunskap och erfarenhet inom SoL, LSS, LVU, LVM och de övergripande lagar som styr kommunal verksamhet är ett krav.
• Erfarenhet från dokumentationssystem inom socialtjänsten.
• Kunskap och erfarenhet att arbeta med kvalitetssäkring/uppföljning
ÖVRIGT
Vi undanber oss all kontakt med rekryteringsföretag under rekryteringsperioden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-20
Ange följande referens när du ansöker: A633888
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva-Marie Ekman 031-365 70 32
FöretagGöteborgs stad., SDF Centrum
AdressGöteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 71
Jobbnummer 3199186
Observera att sista ansökningsdag har passerat.