SAS, socialt ansvarig samordnare
Sunne kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sunne
2014-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SAS, socialt ansvarig samordnare" (publicerad 2014-11-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sunne,
Munkfors,
Kil,
Torsby,
Hagfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sunne kommun, Socialförvaltningen i Sunne Publiceringsdatum2014-11-20BeskrivningSocialförvaltningen inrättar nu en ny tjänst, heltid, som socialt ansvarig samordnare med uppdrag att granska, kvalitetsutveckla och samordna stöd och omsorg till kommunens innevånare.
Från den 1 januari 2015 kommer Sunne kommun att förändra organisationen. Befattningen SAS kommer då att ligga under kvalitetschef.
Dina arbetsuppgifterSom SAS är du sakkunnig inom det sociala området. Du har övergripande kvalitetsansvar med fokus på det sociala innehållet.
Arbetet omfattar bland annat att inom det sociala området ansvara för omvärldsbevakning, tillsyn och uppföljning utifrån SoL och LSS samt tillhörande föreskrifter, följa rättspraxis, bevaka förändringar i lagstiftning samt utforma rutiner.
Som SAS ska du, i samarbete med ansvariga chefer för verksamheten, säkerställa att verksamheten uppfyller de krav och mål som gäller enligt lagar, föreskrifter och beslut inom området. Du ska medverka i förankring av gällande ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete. Du ska även följa upp och kontrollera att verksamheten bedrivs enligt de processer, riktlinjer och rutiner som beslutas.
Du ska ansvara för arbetet med avvikelsehantering, rapporter och anmälan kring missförhållanden enligt lex Sarah. I arbetsuppgifterna ingår även andra utredningsuppdrag och att årligen upprätta en sammanhållen kvalitetsberättelse.
Du behöver goda kunskaper i dataanvändning eftersom arbetet bland annat innebär systemansvar, arbete med e-tjänster och webb inom socialtjänsten.
Samarbete med MAS är en förutsättning.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen som socionom, social omsorg eller annan likvärdig utbildning, samt har minst 5 års erfarenhet av arbete inom det sociala området.
Tjänsten ställer krav på kunskap och erfarenhet från socialtjänstens verksamhetsområden och den lagstiftning som verksamheten omfattar såsom SoL, LSS och övergripande kommunallagstiftning. Det är av stor vikt att kunna de dokumentationskrav som ställs på verksamheten.
För att vara aktuell för tjänsten krävs erfarenhet av utredningsarbete, kvalitetsarbete och uppföljning. Du ska ha god pedagogisk förmåga för att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer.
Du är van att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du har ett stort intrresse och engagemang för kvalitets- och utvecklingsfrågor. Erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
AnställningsvillkorB-körkort erfordras.
Vi önskar ej bli kontaktade av rekryteringskonsulter eller annonssäljare.
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-05
Ange följande referens när du ansöker: 2014/81
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCathrine Larsson 0565-16254
Facklig kontaktYlva Jansson, Vision 0565-16280
Dan Grün, SSR 070-2798975
FöretagSunne kommun, Socialförvaltningen
AdressSunne kommun, Socialförvaltningen
Kvarngatan 4
68680 Sunne
KontorsadressKvarngatan 4
Jobbnummer 2074646
Observera att sista ansökningsdag har passerat.