Samordnare Tolkverksamhetens administration

Habilitering & Hälsa / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Habilitering & Hälsa i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Kungälv, Lidköping eller i hela Sverige

Habilitering & Hälsa, Tolkverksamheten för döva och hörselskadade
Tolkverksamheten erbjuder vardagstolkning inom hela Västra Götaland enligt Hälso- och Sjukvårdslagen, §3b. Tolkverksamheten erbjuder tolkservice dygnet runt, årets alla dagar samt informerar om verksamheten. Tolkservicen vänder sig till personer som är barndomsdöva, vuxendöva, dövblinda, hörselskadade, röst-, tal eller språkskadade samt personer som kommer i kontakt med ovanstående grupper.
Tolkservicen utförs med hög tillgänglighet och bred kompetens. Syftet är att utifrån tolkanvändarens behov göra kommunikation möjlig genom olika tolkmetoder. Tolkverksamhetens personal består av administrativ personal, teckenspråks/dövblindtolkar och vuxendövtolkar. Tolkverksamheten består av Tolkområde norr med tolkcentraler i Vänersborg och Skara. Tolkområde söder med tolkcentraler i Göteborg och Borås samt BAS-enheten i Trollhättan (Beställning/Administration/Samordning).

Publiceringsdatum
2010-09-16

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna kommer till stor del att bestå av ekonomi och personaladministration. I tjänsten ingår elektronisk fakturahantering, att sammanställa rapporter, ta fram statistik, göra beräkningar samt att skriva protokoll och minnesanteckningar. Man ska också vara cheferna behjälpliga med administrativa uppgifter. Dessutom ska du samverka och dela Bas-enhetens arbetsuppgifter med övriga medarbetare inom BAS och Tolkverksamheten.
Arbetet med personaladministration innefattar bland annat lönerapportering och att godkänna scheman utifrån gällande avtal och arbetstidslagar.
Även andra administrativa uppgifter ingår som exempelvis samverkan med andra landstings tolkcentraler med beräkningar och fördelning av kostnader, uppdatering av register och diarieföring.
Inom BAS-enheten tar vi även emot tolkbeställningar som inkommer från våra målgrupper via tal- och texttelefon, fax och e-post. Vi planerar att inom en snar framtid även ta emot beställningar via bildtelefoni.
Tolkbeställningar registreras in i vårt databaserade tolkbokningssystem. Inom BAS-enheten samordnas resurserna så att tolkuppdragen blir utförda med god kvalitet och ekonomi. Det innebär att vi planerar in lämplig tolk till uppdraget, tar fram eventuellt förberedelsematerial och ser till att tolk vid behov får lämplig förberedelsetid. Vi planerar även in restid samt fördelar de bilar tolkverksamheten förfogar över så att de används så effektivt som möjligt.
Ett utvecklingsarbete pågår inom enheten.

Kvalifikationer
3-årig gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller administration eller utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Eftersom tjänsten innebär att du har kontakter med många personer dagligen krävs hög social kompetens och att du är serviceinriktad samt har ett gott bemötande. Du ska ha god samarbetsförmåga och även kunna arbeta självständigt. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i team och får gärna ha erfarenhet av utvecklingsarbete.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Om du behärskar teckenspråket är det starkt meriterande. Det krävs goda kunskaper i Excel. Du ska även ha erfarenhet av elektronisk fakturering.
Du ska kunna formulera handlingar, skriva minnesanteckningar/protokoll, ta fram statistik och göra diagram och presentationsmaterial.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du som söker kännetecknas av att du är lösningsfokuserad och har engagemang i allt det du tar dig an. Som person är du självfaller allmänbildad, noggrann och har en mycket god analytisk förmåga. Du trivs då du får arbeta i ett stundtals högt tempo och inom en komplex verksamhet där du kan vara med och påverka utvecklingen. B-körkort fordras.
Upplysningar
Enhetschef Erika Lie-Lowborn, tfn 0520-894 80
För mer information se vår hemsida
http://www.vgregion.se/Habilitering-och-halsa/tolkverksamheten
Facklig företrädare
Ann-Christin Johansson, SKTF, 0520-894 63
Jenny Ulfsparre, SACO-DIK, tfn 0703-57 05 21

Övrig information
Inom Habilitering och Hälsa strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.. Deltid 75 %. Tillträde snarast.

Ersättning
Löneanspråk bifogas ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-16
Habilitering och Hälsa, Inger Henriksson, Box 306, 462 23 Vänersborg.
Bifoga CV och personligt brev.
Ange följande referens när du ansöker: HFV 162-2010-af
Ansökan kan skickas till e-postadress: inger.henriksson@vgregion.se

Kontakt
Företag
Habilitering & Hälsa

Adress
Habilitering & Hälsa

Jobbnummer
733891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Habilitering & Hälsa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Habilitering & Hälsa: