Samordnare till vår hemtjänst i Sollentuna
Ab Solom / Apotekarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ab Solom i Sollentuna Om AB SOLOM
AB SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom vård och omsorg. Vi har ett brett utbud av tjänster och arbetar med såväl barn och ungdomar som vuxna. Vi är inte vinstdrivande utan hos oss används allt överskott för att utveckla och förbättra verksamheten. Vår strävan är att göra våra kunder mer än nöjda - en utmaning som kräver engagerade och professionella medarbetare. Läs mer om oss på
www.solom.se •
AB SOLOM söker nu samordnare till vår hemtjänst i Sollentuna
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som samordnare i hemtjänsten innebär att ansvara för den dagliga planeringen och bemanningen av verksamheten. Du arbetar tillsammans med hemtjänstpersonal, teamledare och verksamhetschef för att säkerställa att hemtjänsten levererar god kvalitet till våra kunder. Att arbeta med hemtjänst är väldigt varierande och ställer höga krav på förmågan att kunna prioritera om samtidigt som det är viktigt att vara lyhörd inför kundernas individuella önskemål.
Exempel på arbetsuppgifter som samordnare är:
• Bemanning och schemaläggning med hög kvalité och effektivitet
• Planera insatser för våra kunder
• Bevaka nya uppdrag och ta emot avslut av uppdrag
• Kontakt med ny kund, göra hembesök, genomförandeplanen samt riskbedömning
• Hantera uppgifter i lönesystemet
• Planera introduktion för ny personal
• Kontakt med handläggare, kunder, anhöriga och övriga aktörer
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Du bör vara utbildad undersköterska
• Har ett affärsmässigt förhållningssätt med kund och uppdragsgivare i fokus
• Har en kunskap om branschen och bör ha verkat i en arbetsledande roll inom lagen om valfrihet (LOV)
• Bygger relationer och har lätt att få medarbetare med dig
• Arbetar med ständiga förbättringar, utveckling och marknadsföring av din enhet
• Är lyhörd och orädd, initierar och genomför förändringar
• Är systematisk och noggrann
• Tänker och arbetar nytt
• Stresstålig och tycker om högt tempo
• Har erfarenhet av hemtjänst
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som ingår i samordnartjänsten.
Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Vidare har du datorvana och erfarenhet av att arbeta i dokumentationssystem.
Inför tillsättning av tjänsten ska den sökande uppvisa ett giltigt utdrag från Polisens belastningsregister. Den sökande lämnar ett oöppnat kuvert till arbetsgivaren innan erbjudande om anställning ges.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Som samordnare har du ett tidsbegränsat förordnande på ett år i taget.
Omfattning: 100 %, mån-fre.
Tillträde snarast eller enligt ök.
Vi tillämpar kollektivavtal AB (Allmänna Bestämmelser) och ingår i arbetsgivarorganisationen Sobona.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett bra arbetsklimat med god sammanhållning. Våra medarbetare är mycket kompetenta och har ett stort engagemang för sitt arbete och våra ledare är drivande, tydliga och närvarande. Vi har friskvårdsbidrag, Ticket rikskortet och erbjuder kompetensutveckling för alla.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2019-01-30. Vi hanterar inkomna ansökningar löpande.
Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschef tfn 08-128 247 31, mail samar.alkass(@)solom.se
Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-12-28ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB SOLOM
AdressAB SOLOM
Box 188
19123 Sollentuna
KontorsadressBox 188 19123 Sollentuna
Jobbnummer 4531213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.