Samordnare till enheten för administration på miljöförvaltningen
Halmstads kommun, Miljöförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Miljöförvaltningen i Halmstad Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att de snart 100 000 kommuninvånarna ska trivas och utvecklas. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden.
Miljöförvaltningen arbetar med tillsyn, information och rådgivning inom områden som regleras av miljöbalken och livsmedelslagstiftningen. Vårt arbete syftar till att minska samhällets negativa påverkan på människor och miljö och bidra till en långsiktig hållbar utveckling.
Publiceringsdatum2017-07-09ArbetsuppgifterTill miljöförvaltningens enhet för administration söker vi dig som är en fena på att samordna, strukturera och uppmuntra människor till att nå uppsatta mål och resultat.
Enheten för administration består av tre kunniga medarbetare som ansvarar för förvaltningens administration, nämndsadministration, ekonomifrågor (både fakturering, kontering och budget), arkiv och viss webpublicering. På enheten hanterar man också förvaltningens kristelefon (Rakel) och frågor kring fastigheten och ansvarar för de externa kontakter gällande detta.
Som samordnare är du direkt underställd förvaltningschefen, ingår i förvaltningens ledningsgrupp, deltar vid nämndsmöten och medverkar i relevanta nätverk. Din tjänst är uppdelad i två delar fördelat ca. 50/50; administration i enlighet med enhetens uppdrag samt samordning och ledning utav arbetsgruppen.
Du har utvecklings- och verksamhetsansvar såväl som personal- och budgetansvar.
I tjänsten ingår att:
• Ha ett övergripande samordningsansvar för sakområdena inom avdelningen
• Utöva ansvar för eget sakområde på ca 50 % av arbetstiden
• Leda avdelningens arbete och säkerställa kvalitet i leverans
• Coacha, stötta och uppmuntra medarbetarna såväl i det dagliga arbetet som i deras utveckling
• Ansvara för att avdelningens verksamhet samordnas med övrig verksamhet inom förvaltningen och Halmstads kommun
KvalifikationerDu är en lösningsfokuserad, motiverande och beslutsam person som trivs i rollen som "spindeln i nätet". Du har en eftergymnasial utbildning som gett dig kunskap inom kommunal förvaltning eller praktisk erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är bekväm i hantering av- och har erfarenhet av att arbeta i IT-/affärssystem i vardagen. Här på miljöförvaltningen använder vi främst Ecos2, Heroma och Agresso. Du trivs i rollen som "motor" och förebild och vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda och utveckla en personalgrupp sedan tidigare. I Halmstads kommun arbetar vi utefter Utvecklande Ledarskap (UL) och för oss är det en självklarhet att du vill arbeta i enlighet med denna ledarmodellen. Utbildning i UL kommer bli en del av din introduktion som chef på miljöförvaltningen.
Du uttrycker dig obehindrat i det svenska språket i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Hjärtligt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: A701031
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnneli Marklund, Avdelningschef 035-13 70 90
FöretagHalmstads kommun, Miljöförvaltningen
AdressHalmstads kommun, Miljöförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad
KontorsadressKyrkogatan 5 Halmstad
Jobbnummer 3597400
Observera att sista ansökningsdag har passerat.