Samordnare med administrativa arbetsuppgifter
Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2 / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Sigtuna
2022-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare med administrativa arbetsuppgifter" (publicerad 2022-03-09) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2 i Sigtuna Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
• Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
• Äldreomsorg
• Omsorgen för funktionsnedsatta
• Socialpsykiatri
• Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.
Publiceringsdatum2022-01-27ArbetsuppgifterSom Samordnare med administrativa arbetsuppgifter arbetar du som bemanningsansvarig med ett strukturerat, servicemedvetet och självständigt arbetssätt.
Samordnaren ska i sitt dagliga arbete ansvara över bemanningen samt bistå och avlasta enhetschefen i dennes administrativa uppgifter.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• den dagliga bemanningen inom enheten inkl. schemaplanering
• bemanningsansvar innefattar dagligt arbete och ansvar i Time Care, Personec P, Aiai.
• strategiskt och ekonomiskt tänk kring bemanning
• lönehantering för timanställda, visstidsanställda, PAN anställda och tillsvidareanställda inom enheten Personlig assistans.
• att personalredogörelse/löneunderlag lämnas korrekt och i tid till enhetschef
• fakturagranska och beställa varor inom enheten
• föra dagliga anteckningar/dokumentation i Life Care
• övriga administrativa uppgifter enligt anvisning från enhetschef
KvalifikationerVi vill att du som söker har:
• Administratörsutbildning
• Mycket goda kunskaper om, och minst 2 års arbetslivserfarenhet inom bemanning och schemaläggningsarbete
• Erfarenhet av att skapa resurseffektiva scheman
• Mycket god svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort är krav
Vi kommer särskilt att värdesätta personliga egenskaper såsom god känsla för service, mycket god kommunikativ förmåga samt förmågan att arbeta självständigt och flexibelt.
ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun!
https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.htmlVi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten är på deltid 75 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med ett vikariat med chans till fastanställning. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C54759 - Kopia (2)".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2
Kontakt Enhetschef
Sadrina Lucau Pineda
sadrina.lucau-pineda@sigtuna.se 08-59126074 Jobbnummer 6286480
Observera att sista ansökningsdag har passerat.