Samordnare för läkarbemanning och rekrytering
Landstinget Västmanland / Administratörsjobb / Västerås
2015-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare för läkarbemanning och rekrytering" (publicerad 2015-09-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Västmanland i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Vi bedriver en bred och komplex verksamhet med hög förändringstakt och ökad processorientering. Öppenhet och dialog ska känneteckna verksamheten både internt och externt. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Vuxenpsykiatri Västmanland är uppdelad i två sektioner; Allmänpsykiatri och Beroendevård, samt Psykosvård och PIVA. I dessa sektioner ingår både öppenvård och heldygnsvård. Inom verksamheten finns totalt fem vårdavdelningar, en akutmottagning och elva öppenvårdsmottagningar.
Nu behöver verksamheten ersättare för ordinarie samordnare för läkarbemanning och rekrytering som går på föräldraledighet.
Publiceringsdatum2015-06-29Dina arbetsuppgifterArbetet innebär planering och schemaläggning av bemanning för läkare, inklusive jourverksamheten, avrop av läkare från bemanningsföretag samt rekrytering av läkare.
Arbetet innebär såväl interna som externa kontakter. Du har ofta många parallella uppgifter på gång samtidigt och det kräver att du är noggrann och strukturerad samtidigt som du har en god och hög servicenivå.
Tjänsten är ett vikariat under en föräldraledighet med start under oktober månad 2015.
KvalifikationerVi söker dig med högskoleutbildning, troligtvis med personal- eller beteendevetenskaplig inriktning. Du har god administrativ erfarenhet och goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har arbetat med schemaläggning, bemanning och rekrytering tidigare.
Vi söker en person som har ett noggrant och strukturerat arbetssätt och som har en god samarbetsförmåga. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kommer gärna med egna idéer om förbättringar. Du är tydlig, kan fatta egna beslut och verkställa dessa. Då arbetet sker i kontakt med många olika intressenter förväntas du alltid hålla en hög servicenivå gentemot alla parter.
Anställningsvillkor
Vikariat under ordinarie personals föräldraledighet, 75-100%. Tillträde under oktober 2015 och cirka under 1-1½ år.
Sista ansökningsdag 2015-08-31
Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!
Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.
Landstinget Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.
Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till vår stad.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Casparsson Bengtsson, Sektionschef 021-17 42 73
Johanna Söderqvist, Samordnare för läkarbemanning och rekrytering 021-17 49 98
Irene Grahn, Vision 021-17 36 63
Gunilla Båhlström, Fackl repr, SSR 021-17 59 85
FöretagLandstinget Västmanland
AdressLandstinget Västmanland
72189 72189
KontorsadressLandstinget Västmanland
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2353397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.