Samordnare/Affärsutvecklare sociala företag ASF
Arvika kommun, Lärande och stöd / Personaltjänstemannajobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arvika kommun, Lärande och stöd i Arvika Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare.
Publiceringsdatum2018-11-28BeskrivningArvika och Eda Samordningssförbund söker nu en samordnare och affärsutvecklare till sociala företag i Arvika och Eda kommun.
Formellt är anställningen hos Arbetsmarknads- och integrationsenheten (AMI) på Arvika kommun.
Arvika Eda Samordning förbund är ett förbund som har ett ägarförhållande av Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Landstinget i Värmland samt Arvika och Eda kommun. Ett av projekten som har startats är Plattform för samverkan och finns i Arvika i samarbete mellan parterna ovan.
Dina arbetsuppgifterI din roll som samordnare/affärsutvecklare kommer du att arbeta med att stödja olika målgrupper av arbetssökande som står utanför arbetsmarknaden samt stödja utveckling av befintliga och nya sociala företag i Arvika och Eda kommun. Målgruppen för projektet är vuxna personer som ofta har funktionsvariationer, social problematik eller språksvaga som idag har eller inte har en anställning. Olika uppdrag förändras över tid och i din roll kan du komma att arbeta med flera olika målgrupper och aktiveter. En viktig del är att vara kunskapsbärare och motiverande för företag som jobbar med upphandlingar av olika slag. Arbetet arbetsleds genom Arvika kommun med en partssammansatt styrgrupp.
KvalifikationerDu har en arbetslivsbakgrund där du har kunskaper om hur man driver företag.
Att du har arbetat med kooperation i någon form är meriterande
Vidare har du godkänd gymnasieutbildning
Du har också god arbetslivserfarenhet inom arbetsområdet och känner dig bekväm med de arbetsuppgifter som förekommer. Du skall helst har erfarenhet från det privata näringslivet i upptagningsområdet.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på det svenska språket. Arbetet innebär mycket kontaktskapande och bibehållande av upparbetade kontakter så du ska vara en social och förtroendeingivande och självgående person. I tjänsten ingår också att presentera verksamheten i olika sammanhang så det är viktigt att du är bekväm i den rollen.
De aktuell företagens inriktning kan variera utifrån konjunktur och företagets delägare (kooperatörer) så därför är din flexibilitet avgörande. Det ligger i din roll att vara med som initiativtagare till nya lämpliga arbetsområden för företagen.
Det är också önskvärt att du har god kännedom om det lokala näringslivet i Arvika och Eda kommun.
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för uppdraget.
Det ingår resor i tjänsten så du måste ha B-körkort för manuell växellåda.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Övrig informationArvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: januari 2019 tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: 2018/132
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommy Wallin, arbetsmarknads- och integrationschef 0570-817 38, 070-274 56 64
Johan Mossberg, enhetschef 070-1903147
FöretagArvika kommun, Lärande och stöd
AdressArvika kommun, Lärande och stöd
Östra Esplanaden 5
67131 Arvika
KontorsadressÖstra Esplanaden 5
Jobbnummer 4480792
Observera att sista ansökningsdag har passerat.