Samordnare
Skatteverket / Organisationsutvecklarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Är du strukturerad och analytisk, gillar att samverka och ta ansvar? Vi söker nu en samordnare som vill arbeta med planering, uppföljning och riskhantering samt som utredare i olika frågor.
I rollen kommer du arbeta tillsammans med kollegor i en miljö som kännetecknas av arbetsglädje och ett öppet klimat. Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Som samordnare inom Ekonomi-, styrnings- och analysavdelningen (ESA) får du ett omväxlande arbete där du koordinerar avdelningsövergripande frågor. Du ansvarar för att samordna avdelningens planering, uppföljning och riskhantering. I ditt uppdrag ingår att representera avdelningen i olika myndighetsövergripande forum, att analysera och bereda beslutsunderlag samt att planera avdelningsaktiviteter.
Arbetet ställer höga krav på samverkansförmåga och ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt. Arbetet innebär interna och externa kontakter och du bidrar även till informationsinsatser inom området. Du måste se till helheten, gilla problemlösning och våga utmana det invanda.
Du tycker om att ge stöd och support samt uppskattar samarbete. Du ser din roll som en del i ett större sammanhang, har förmåga att ta hänsyn till olika perspektiv samt har en problemlösande analysförmåga. Du är även mål- och resultatinriktad med tydligt fokus på uppdraget. Du är noggrann, tar stort ansvar och driver självständigt ditt arbete framåt.
Ekonomi-, styrnings- och analysavdelningen (ESA) ansvarar för Skatteverkets ekonomi och för styrning av verksamhet och utveckling. Avdelningen ansvarar även för analysverksamhet och omvärldsbevakning samt ledningsstöd.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.I det här jobbet ska du:
- ha helhetssyn, god förmåga att ta hänsyn till olika perspektiv
- ha god samarbetsförmåga och tycka om att ge stöd och support
- vara noggrann, ta stort ansvar och driva ditt arbete framåt
- vara kommunikativ och kunna uttrycka dig tydligt, enkelt och pedagogiskt
i tal och skrift
- kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information
- vara resultatinriktad är, ha ett stort engagemang och våga ta egna initiativ.
Du ska även ha:
- en högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, statsvetenskap eller utbildning
som arbetsgivaren bedömer som motsvarande
- erfarenhet av att samordna planering och uppföljning
- erfarenhet av att utveckla interna processer och rutiner och få till bra arbetssätt
för analyser, underlag och rapporter
- god förmåga att hantera det svenska språket både muntligt och skriftligt
- hög digital mognad och vara van användare av Office-paketet
- erfarenhet av uppdrag som involverar många intressenter och med behov av samverkan.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av arbete med riskanalyser och samordning av internkontroll, vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att stödja chef och ledning, erfarenhet av att arbeta med dataskydd och diarieföring.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På
https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100% Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-12-11ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/1357".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Kontakt Veronica Eckerby , Sektionschef
veronica.eckerby@skatteverket.se Jobbnummer 6172146
Observera att sista ansökningsdag har passerat.