Samordnare

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Samordnare

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker nu till avdelningen för verksamhets- stöd och styrning en samordnare. Avdelningen består av sex enheter med inriktning inom områdena ekonomi, HR, IT, analys, kommunikation och juridik som har ett utvecklingsuppdrag i att stödja och styra myndigheten inom sina respektive områden.

Publiceringsdatum
2017-02-17

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare/utredare kommer du i huvudsak dela din tid mellan att vara navet i det avdelningsgemensamma arbetet och stabsperson till avdelningschefen.

I din roll arbetar du för avdelningens ledningsgrupp och stödjer denna och dess deltagare i arbetet att utifrån myndighetsgemensamma strukturer samordna, utveckla och förvalta avdelningens gemensamma verksamhetsplanering, strategier och mål. Dessutom arbeta med att följa upp och sammanställa resultat. Du arbetar också med att stödja avdelningschefen i dennes uppdrag. Det kan innebära en bred variation av uppgifter och komplexitet, exempelvis att analysera rapporter, bereda underlag och på egen hand ta ansvar för att lösa operativa frågor som uppkommer.

Andra uppgifter kan vara att genomföra riskanalyser, samordna arbetet med avdelningens arbetsmiljöplan mm. Du bistår också avdelningsledningen i arbetet med att förbereda, leda och genomföra andra gemensamma aktiviteter inom avdelningen samt dokumentera dess resultat. Du kommer även att fungera som avdelningens samordnare för myndighetens ledningssystem och tillhöra vårt myndighetsövergripande nätverk.

I uppdraget ingår även att delta i arbetet med att samordna avdelningen och dess enheters arbete gentemot andra avdelningar och funktioner vid myndigheten.

Kvalifikationer
För denna anställning krävs att du har

• en akademisk examen
• 2-4 års relevant arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete inom stöd-, ledningsfunktion eller motsvarande

Som person tycker du om att se hur olika företeelser, roller och uppdrag i en organisation hänger ihop. Du är du positiv, orädd, självständig och har hög integritet. Det är viktigt att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och ett prestigelöst förhållningssätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande

• utbildning och/eller erfarenhet inom ekonomistyrning, verksamhetsstyrning, verksamhetsuppföljning eller verksamhetsutveckling
• erfarenhet från arbete i offentlig sektor

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn och tillståndsprövning i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Du får vara en del i ett spännande utvecklingsskede där vi är i full färd med att etablera en ny organisation för avdelningen. Du arbetar på en avdelning med särskild kompetens inom flera nyckelområden, vilket ger stor möjlighet till kompetensutveckling - direkt i det dagliga arbetet.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Mer information om vår verksamhet hittar du på www.ivo.se.

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1- 7523/2017. Sista ansökningsdag är den 5 mars 2017.

Bifoga personligt brev och CV.

Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten vänligen kontakta avdelningschef Patric Winther, 010-788 56 84. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Pernilla Spens, 010-788 51 87.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Fackliga kontaktpersoner är Ulf Prahl, SACO, 010-788 52 57, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Maria Knight, Fackförbundet ST, 010-788 54 63.

Välkommen med din ansökan!

Om IVO

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3326492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: