Samordnare
Stockholms stad; Kulturförvaltningen / Bibliotekariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bibliotekariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad; Kulturförvaltningen i Stockholm Stockholms Stad
Kulturförvaltningen
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Kulturförvaltningen arbetar på uppdrag av kulturnämnden. Verksamheten omfattar Kulturhuset, Kulturskolan, Liljevalchs konsthall, Stadsbiblioteket samt Stadsmuseet med Medeltidsmuseet och stockholmsforskningen. Vi svarar också för stadens kultur- och integrationsstöd, Ung08, kulturfestivalen, nationaldagsfirandet och för en rad projekt m m. Kulturförvaltningen har ca 1100 anställda.
Stockholms stadsbibliotek består av Stadsbiblioteket, Internationella biblioteket, Regionbibliotek Stockholm med informations- och lånecentral för mellersta Sverige samt Uppdragsenhet, 39 stadsdelsbibliotek samt drygt 50 bibliotek på sjukhus och andra vårdinstitutioner. Stockholms stadsbibliotek har ca 410 anställda.
Vi förutsätter att du liksom vi sätter besökaren i centrum. Ditt uppdrag är att med fantasi och kunskap medverka till att forma ett bibliotek som är tillgängligt och angeläget för alla. Du kommer till ett stadsbibliotek i stark utveckling och med goda utvecklingsmöjligheter för den enskilde medarbetaren. Stockholms stadsbibliotek strävar efter mångfald vad gäller ålder, kön och etnisk bakgrund.
En gemensam kundtjänst för Stockholms stadsbibliotek (SSB) öppnades den 1 oktober 2011. Kundtjänsten övergår från projekt till permanent verksamhet från den 1 maj 2012. Målet med kundtjänsten är att förbättra servicen och öka tillgängligheten till bibliotekets tjänster, samtidigt som de lokala bibliotekens personal avlastas och kan ägna mer tid åt besökare. Frågor besvaras per telefon och mejl. Även personal kan få hjälp i kundrelaterade frågor. Hanteringen av ärenden ska vara snabb, säker och effektiv. Kundtjänsten ska bidra till enhetlighet i bemötande och förhållningssätt inom SSB. Den arbetar med systematisk uppföljning, identifierar förbättringsområden och bidrar till ökad effektivitet.
Många frågor till kundtjänsten är av standardtyp, men också mer kvalificerade frågor besvaras. Inte minst har kundtjänsten en viktig roll i att vägleda användare till webben, e-böcker och andra digitala bibliotekstjänster.
Kundtjänsten är fysiskt placerad på Stadsbiblioteket vid Sveavägen/Odengatan och ingår i Möta-enheten där. Kundtjänstens samordnare kommer också att tillhöra Möta-enheten. Kundtjänstens övriga sju medarbetare tillhör olika enheter inom SSB och arbetar deltid i kundtjänst. Syftet med det är att stärka kundtjänstens förankring i verksamheten.
Enheten Stadsbiblioteket Möta har ett processutvecklingsuppdrag för bemötandefrågor, det publika arbetet, kunddialog och servicefrågor inom såväl Stadsbiblioteket lokalt som inom Stockholms stadsbibliotek som helhet. Inom enheten arbetar ett 20-tal personer.
1 plats(er).Vi söker en samordnare för bibliotekens gemensamma kundtjänst med placering på Stadsbiblioteket vid Sveavägen/Odengatan.
I tjänsten ingår att, utifrån vision och uppdrag för Stockholms stadsbibliotek, fortsätta arbetet med att utveckla en kundtjänst av hög kvalitet. Samordnaren ansvarar för den dagliga driften, men också för att utveckla och kvalitetssäkra kundtjänstens processer såsom ett gott bemötande, policies och förhållningssätt, telefoni, information, kompetensutveckling, statistik och uppföljning. Nära kommunikation med de lokala biblioteken, Virtuella enheten och andra delar av SSB är en viktig del av kvalitetsarbetet. Olika uppdrag fördelas mellan kundtjänstens medarbetare, men samordnaren har, tillsammans medenhetschefen för Möta-enheten, ansvar för helheten.
Samordnaren kommer också att ingå i kundtjänstens bemanning, där kvälls- och helgtjänstgöring förekommer, och ha direktkon
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Marie Gustavsson,08-508 30 703
Johanna Hansson, Områdeschef, 08-508 31 041
Anna William-Olsson, SACO, 076-12 94 620 (facklig)
Anne Säbom, Vision, 0768253524 (facklig)
Tillträde: 2012-06-01. eller efter överenskommelse.
Publiceringsdatum2012-05-02Arbetstider och omfattningHeltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-23
Ansökan skickas till:
Kulturförvaltningen
Ange följande referens när du ansöker: 31/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagStockholms stad; Kulturförvaltningen
AdressStockholms stad; Kulturförvaltningen
Kulturförvaltningen
Jobbnummer 1231186
Observera att sista ansökningsdag har passerat.