Säljkoordinator med kunskaper i tyska
Solarlux Scandinavia AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solarlux Scandinavia AB i Malmö Företaget grundades 1983 i Bissendorf i Niedersachsen och är i dag marknadsledande inom vikväggar i glas och glaskonstruktioner. Företagets grundare och ägare Herbert Holtgreife ställer höga krav på produkternas design och kvalitet samt energieffektivitet. Solarlux används även av arkitekter och planerare utomlands - exportkvoten utgör omkring 50 procent av företagets resultat.
Vi söker en säljkoordinator, med kunskaper i tyska, till Solarlux Scandinavia AB i Malmö.
ARBETSUPPGIFTER:
På Solarlux tillhör du ett engagerat säljteam på tre personer, som arbetar mot företagets skandinaviska marknad. Du kommer att ha en bred administrativ och koordinerande roll med många olika arbetsuppgifter, där marknadsföring kommer att vara ett av dina fokusområden. I ditt dagliga arbete kommer du att ha mycket kontakt med Solarlux huvudkontor i Tyskland samt med återförsäljare, samarbetspartners och kunder i olika frågor.
Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att vara;
* svara på inkommande mail och samtal,
* hantera offerter,
* bevaka leveranser,
* beställa och distribuera marknadsmaterial,
* boka annonser,
* skriva kund- och nyhetsbrev,
* uppdatera hemsidan,
* marknadsföring i sociala medier,
* planering och samordning inför och vid mässor,
* se över produktbeskrivningar och -manualer,
* översätta dokument,
* visa kunder i Solarlux egen utställning i Malmö,
* andra förekommande serviceuppgifter kopplade till kontoret.
Marknadsplan och -material planeras och produceras i Tyskland, på Solarlux huvudkontor, och din uppgift blir att se till så att materialet och aktiviteterna anpassas, koordineras och genomförs mot den skandinaviska marknaden.
KOMPETENS, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER:
Vi söker dig som trivs i en administrativ koordinerande roll och vi ser gärna att du har erfarenhet inom försäljning, kundservice och/eller marknadsföring. Kanske har du arbetat som säljkoordinator, säljassistent eller marknadsassistent. Du har lätt för att hantera parallella och varierande uppgifter och är van vid att arbeta med information och flöden. Marknadsföring på sociala medier (Facebook, Instagram, hemsida) blir en av dina uppgifter och vi ser det därför som ett stort plus om du har kompetens inom området eller viljan och intresset att lära dig.
Du har ett intresse för kommunikation och marknadsföring, tycker om att skriva och uttrycka dig i tal och skrift och beskrivs som kommunikativ av andra. Dina språkkunskaper är goda och du förstår och kan uttrycka dig på tyska, svenska och engelska i både tal och skrift. Förståelse för danska och/eller norska är en fördel.
På Solarlux krävs det att du tar stort ansvar, är initiativtagande samt flexibel och prestigelös inför olika arbetsuppgifter.Som person är du givetvis serviceinriktad, positiv och självgående. Goda kunskaper i MS Office är ett krav och vi ser gärna att du har arbetat i CRM-system.
Körkort och tillgång till egen bil är önskvärt.
ANSÖK:
I denna rekrytering samarbetar Solarlux med JKS Sverige. Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat CV på
www.jksgroup.se. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du givetvis välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Borg på telefonnummer:0709-68 30 19.
Vi ser fram emot din ansökan!
Mer informasjon
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-12-22ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-21
Ange följande referens när du ansöker: 45415
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Borg
fbo@jksgroup.se +46709683019
FöretagSolarlux Scandinavia AB
AdressSolarlux Scandinavia AB
Grimsbygatan 24
16867 Malmö
KontorsadressGrimsbygatan 24 211 20 Malmö
Jobbnummer 3872201
Observera att sista ansökningsdag har passerat.