Säljkoordinator
Astellas Pharma A/S / Administratörsjobb / Malmö
2012-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljkoordinator" (publicerad 2013-02-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Astellas Pharma A/S i Malmö Astellas Pharma A/S
Presentation
Poolia söker för rekrytering till Astellas Pharma A/S en säljkoordinator till bolagets nordiska huvudkontor beläget vid Kastrup i Danmark.
Tjänsten är på heltid och avser en visstidsanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. Du har idag högst en månads uppsägningstid.
Ansök så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Publiceringsdatum2012-06-26Dina arbetsuppgifterDu erbjuds en varierande och självständig tjänst. Du kommer främst att arbeta med:
• Support till 7-8 säljare i Sverige med olika aktiviteter/uppgifter/stöd
• Skriva avtal med samarbetspartners och konsulter
• Koordinering av föreläsningar
• Kontakt med interna och externa kunder
• Koordinering av aktiviteter och regionala utställningar
• Koordinering och hantering av kongress- och utbildningsaktiviteter
• Resebokningar
• Arbete med bolagets CRM system
• Inköp av marknadsföringsmaterial och tillhörande uppföljning av kostnader
• Koordinering gentemot avdelningarna Medical och Marketing gällande godkännande av marknadsföringsmaterial m m
• Framtagande och tryckning av material och inbjudningar m m
Du kommer också att hålla dig ajour med förändringar avseende marknadsföringsregler enligt LIF (Läkemedelsbranschens etiska regelverk).
Du kommer att ingå i ett svenskt fältbaserat säljteam men sitta tillsammans med de svenska säljkoordinatorerna på kontoret i Danmark. Du rapporterar till den svenska säljchefen.
Utbildning/erfarenhet
Du har minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet som säljkoordinator eller liknande roll. Du har tidigare erfarenhet från administration och säljaktiviteter. Meriterande är tidigare erfarenhet från läkemedelsindustrin.
Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt Adobe. Vidare har du god förståelse och lätt att hantera olika IT-system.
Du är erfaren och säker i ditt uttryck både på svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Som person tror vi att du har följande egenskaper:
• Självgående och ansvarstagande
• Arbetar strukturerat med stor respekt för deadlines
• Duktig på planering och kan hantera många projekt/aktiviteter utan att tappa överblicken
• Initiativtagande och kreativ
• Serviceinriktad och flexibel med god samarbetsförmåga
• Engagerad och stresstålig
• God prioriteringsförmåga
Företagsbeskrivning
Astellas Pharma är en internationell läkemedelskoncern med säte i Tokyo, Japan och med europeiskt huvudkontor i London. Globalt har Astellas ca 16000 anställda och omsätter mer än 8 miljarder Euro. Astellas Pharma är marknadsledande inom transplantation och urologi. Koncernen använder ca 20% av omsättningen till forskning och utveckling av originalpreparat inom främst urologi, transplantation, infektion, smärta, dermatologi och onkologi. I Europa är vi ca 4000 anställda.
Astellas Pharma AB är ett framgångsrikt försäljningsbolag med en omsättning på ca 330 miljoner kronor och har i dag ca 35 anställda i Sverige. Astellas Pharma AB är en del av en nordisk organisation med huvudkontor i Kastrup, Danmark där även den nordiska ledningen för marknadsföring, försäljning, medicin, finans och HR är lokaliserad. Det nordiska bolaget har omkring 150 anställda. Läs mer på
www.astellas.se och
www.astellas.eu.Företagets hemsida
www.astellas.seSluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-08
Ange följande referens när du ansöker: 32382
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagAstellas Pharma A/S
AdressAstellas Pharma A/S
Jobbnummer 1280815
Observera att sista ansökningsdag har passerat.