Säljkoordinator

Astellas Pharma A/S / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Astellas Pharma A/S i Malmö

Astellas Pharma A/S

Presentation
Poolia söker för rekrytering till Astellas Pharma A/S en säljkoordinator till bolagets nordiska huvudkontor beläget vid Kastrup i Danmark.

Tjänsten är på heltid och avser ett föräldravikariat på 15 månader med start under maj 2013 och slut i augusti 2014.

Ansök så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Publiceringsdatum
2013-02-28

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en varierande och självständig tjänst. Du kommer främst att arbeta med:

• Support till 6-7 säljare i Sverige med olika aktiviteter/uppgifter/stöd
• Skriva avtal med samarbetspartners och konsulter
• Koordinering av föreläsningar
• Kontakt med interna och externa kunder
• Koordinering av aktiviteter och regionala utställningar
• Koordinering och hantering av kongress- och utbildningsaktiviteter
• Resebokningar
• Arbete med bolagets CRM system
• Inköp av marknadsföringsmaterial och tillhörande uppföljning av kostnader
• Koordinering gentemot avdelningarna Medical och Marketing gällande godkännande av marknadsföringsmaterial m m
• Framtagande och tryckning av material och inbjudningar m m

Du kommer också att hålla dig ajour med förändringar avseende marknadsföringsregler enligt LIF (Läkemedelsbranschens etiska regelverk).

Du kommer att ingå i ett svenskt fältbaserat säljteam men sitta tillsammans med de svenska säljkoordinatorerna på kontoret i Danmark. Du rapporterar till den svenska säljchefen.

Utbildning/erfarenhet
Du har dokumenterad arbetslivserfarenhet som säljkoordinator eller liknande roll. Du har tidigare erfarenhet från administration och säljaktiviteter. Meriterande är tidigare erfarenhet från läkemedelsindustrin.

Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt Adobe. Vidare har du god förståelse och lätt att hantera olika IT-system.

Du är erfaren och säker i ditt uttryck både på svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.

Som person tror vi att du har följande egenskaper:

• Självgående och ansvarstagande
• Arbetar strukturerat med stor respekt för deadlines
• Duktig på planering och kan hantera många projekt/aktiviteter utan att tappa överblicken
• Initiativtagande och kreativ
• Serviceinriktad och flexibel med god samarbetsförmåga
• Engagerad och stresstålig
• God prioriteringsförmåga

Företagsbeskrivning
Astellas Pharma är en internationell läkemedelskoncern med säte i Tokyo, Japan och med europeiskt huvudkontor i London. Globalt har Astellas ca 16000 anställda och omsätter mer än 8 miljarder Euro. Astellas Pharma är marknadsledande inom transplantation och urologi. Koncernen använder ca 20% av omsättningen till forskning och utveckling av originalpreparat inom främst urologi, transplantation, infektion, smärta, dermatologi och onkologi. I Europa är vi ca 4000 anställda.

Astellas Pharma AB är ett framgångsrikt försäljningsbolag med en omsättning på ca 330 miljoner kronor och har i dag ca 35 anställda i Sverige. Astellas Pharma AB är en del av en nordisk organisation med huvudkontor i Kastrup, Danmark där även den nordiska ledningen för marknadsföring, försäljning, medicin, finans och HR är lokaliserad. Det nordiska bolaget har omkring 150 anställda. Läs mer på www.astellas.se och www.astellas.eu.

Företagets hemsida
www.astellas.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-17
Ange följande referens när du ansöker: 34851
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Astellas Pharma A/S

Adress
Astellas Pharma A/S

Jobbnummer
1480775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Astellas Pharma A/S

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Astellas Pharma A/S: