Sälj- och logistikansvarig
Plantagen Sverige / Säljarjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plantagen Sverige i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Danderyd,
Södertälje eller i
hela Sverige På Plantagen brinner vi för växter. Plantagens mission är att förbättra livet med växter för de många människorna.
Med över 130 butiker i olika format och ett växande antal butiker i stora tätorter i Norge, Sverige och Finland, är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden, med en årlig omsättning på över NOK 3,5 miljarder sedan 2013. Tack vare våra drygt 1000 engagerade medarbetare med en passion för växter, kan Plantagen erbjuda ett unikt utbud av växter och växtlösningar. Välkommen och dela vår passion!
Plantagen fortsätter att växa och vi kommer under mars öppna en ny butik i Länna. Till denna butik söker vi nu en kommersiell sälj- och logistikansvarig som vill vara med på en spännande resa med många möjligheter i branschens bästa kedja. Tjänsten är tillsvidare, ca 30 timmar i veckan. Under säsong mars/april till och med september arbetar du heltid.
Vi erbjuder dig en operativ omväxlande tjänst i högt tempo där du har som främsta uppgift att skapa ett framgångsrikt kundmöte och därigenom en starkt ekonomisk tillväxt. Som sälj- och logistikansvarig ansvarar du för att visa Plantagens djupa och breda sortiment av växter och tillbehör genom ett kommersiellt och inspirerande sätt för att maximera och säkra lönsamheten (bruttovinst, svinn, fyllnadsgrad). Du har också det övergripande ansvaret att säkerhetsställa en kommersiell butikslayout med optimal varuplacering och säkrar att den mekaniska försäljningen fungerar. Du bidrar med in- och utfasning av sortiment, lagerstruktur, varupåfyllning, reklamationer, uppföljning av korrekt lagersaldo samt utförande och uppföljning av den kommersiella kalendern.
Du har en ambition och målsättning att växa tillsammans med Plantagen och ser dig själv i rollen som en av våra framtida butikschefer.
Vi på Plantagen är övertygade om att vi blir som bäst när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter och med engagemang gör vi varandra bättre och skapar framgång. Vi letar därför nu efter dig som kan dela med dig av:
• ditt engagemang, ansvarstagande och glödande intresse för kundmötet och försäljning
• dina erfarenheter inom organisation och ledarskap.
• dina tidigare erfarenheter av driftsansvar inom handeln, vana att arbeta med helheten inom ett koncept.
• din kompetens att analysera nyckeltal och förmåga att snabbt gå från tanke till handling.
• erfarenhet av att skapa ett effektivt godsflöde, där du snabbt kan gå från tanke till handling
• dina kunskaper inom Microsoft Office paketet, Excel.
• ditt brinnande intresse för butiksutveckling.
• din passion för växter.
Truckkort är meriterande.
Vi letar efter dig som har relevant utbildning och/eller några års gedigen erfarenhet av likvärdig roll inom modern detaljhandel, gärna inom liknande bransch. Du är handlingskraftig och ser till att saker blir gjorda enligt överenskommen tidsplan och coachar en hel organisation till att alltid sätta kunden i centrum och skapa affärsmöjligheter.
Vi väntar på dig, registrera därför din ansökan redan idag, senast 4 februari 2018. Vi tar enbart emot ansökan genom vår jobbportal och arbetet med selektering och intervjuer påbörjas i februari.
I denna rekrytering tillämpar vi personanalystester.
Livet blir bättre med växter och Plantagen blir bättre med dig!
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid 78,4%. Tillsvidare.
Publiceringsdatum2018-01-05Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 3670908054
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPlantagen Sverige
AdressPlantagen Sverige
Truckvägen 3
14253 Skogås
KontorsadressTruckvägen 3, 142 53 Skogås
Jobbnummer 3888025
Observera att sista ansökningsdag har passerat.