Sales Support
Siemens AB / Säljarjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Huddinge,
Stockholm,
Solna,
Södertälje,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Vi söker ständigt efter nya nyfikna medarbetare ? är du vår nästa kollega?
Nu söker vi en:
Sales Support till Building Technologies på Siemens AB
Vi söker nu en sales support som vill vara med på CPS produktförsäljnings spännande transformations- och förändringsresa
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Sales support innehar en supportfunktion till övriga säljfunktionen och agerar som en mellanhand mellan kund och sälj. Befattningen ska säkerställa försäljning och skapa merförsäljning, s k pre sales support, i enlighet med överenskomna villkor.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Delta i offert & avtalsarbete. Tillsammans med säljare offerera kund samt självständigt offerera kund utifrån gällande prislistor och gällande kundavtal. Målet är att erbjuda kunden rätt lösning till konkurrenskraftigt pris.
Direktkontakt med kund både via telefon & mail.
På sikt även teknisk klarställning baserat på kundfrågor. I detta begrepp ingår val av produkter, rekommendationer av rätt produkt vid utbyte av äldre produkt och liknande tekniska frågor som skapar mervärde för kund genom att hjälpa denne att i sin tur leverera bästa möjliga lösning till slutkund.
Tillsammans med säljare ansvara för att hålla kundavtal uppdaterade.
Vad krävs av mig?
Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildningsnivå. Inriktning vvs & el är mycket meriterande.
Meriterande är även branscherfarenhet inom vvs, klimatstyrning & installation.
Tjänsten förutsätter mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Du behöver ha goda kunskaper i MS Office samt kunna sätta dig in i för verksamheten viktiga affärssystem. Meriterande är erfarenhet av crm- och offertsystem.
Du gillar att arbeta både självständigt och i team
Du har stor initiativförmåga och gillar att ha många bollar i luften samtidigt
Rollen kräver att du är strukturerad, stresstålig och har en god samarbetsförmåga.
Vad kan Siemens erbjuda mig?
På Siemens finns en uttalad och väl etablerad policy som stödjer mångfald på arbetsplatsen. Vi erbjuder samma möjligheter till alla och vi ser mångfald som en tillgång, eftersom skiftande bakgrund och livserfarenhet bland medarbetarna höjer dynamiken i gruppen. Mångfald ökar möjligheterna att se saker från olika sidor och hitta nya, innovativa lösningar på problem.
Hur ansöker jag?
Du är varmt välkommen med din ansökan via
www.siemens.se/jobb snarast då vi arbetar med löpande urval, dock senast den 15 juni, 2016, ref.nr 232758. Har du frågor gällande tjänsten och/eller processen var god kontakta Helga Ternby, HR, 08-728 13 14.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till:
facket.se@siemens.comVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-06-01ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 232758
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2881120
Observera att sista ansökningsdag har passerat.