Sales Coordinator

Royal Canin Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Royal Canin Sverige AB i Malmö, Göteborg eller i hela Sverige

ENGAGERADE SÄLJKOORDINATORER TILL ROYAL CANIN I ÖRESTAD, KÖPENHAMN
Till vår kommande svensk/danska interna försäljningsavdelning söker vi kompetenta och engagerade kollegor som strävar efter att ge våra återförsäljare och konsumenter en kvalitativ och god upplevelse. Royal Canin är del av Mars Inc., ett företag som ger möjlighet till personlig utveckling. Vi hoppas du vill bli del av vårt team!
Royal Canin erbjuder en position i en internationell organisation som utvecklar, producerar och säljer högkvalitativ katt- och hundmat. Branschen är ett av de snabbast växande segmenten och Royal Canin är ett av de ledande internationella företagen i branschen. Om du har passion för djur så är denna bransch den mest spännande att arbeta i just nu.
Arbetsbeskrivning:
Arbetsuppgifterna i rollen är varierande och inkluderar bland annat att säkerställa en smidig och effektiv sälj- och orderprocess, försäljning till befintliga kunder, stöd till våra säljkonsulenter samt service och rådgivning till våra återförsäljare i specialbutiker med kvalitetsfoder till katt och hund. Du ska tillsammans med ditt team bidra att vi ger den goda service som vi är kända för och därmed stärka vårt samarbete samt relationen med våra återförsäljare. Du kommer att vara en del av ett helt nytt team och därmed ha möjlighet att hjälpa till att forma teamet.

Dina ansvarsområden:
• Merförsäljning, uppföljning av kampanjer och order
• Heltäckande förståelse av försäljningsprocessen: Order - Leverans - Fakturering - Reklamation
• Ansvara för orderhantering från alla typer av kunder i enlighet med våra rutiner och processer samt kundernas krav
• Daglig dialog med kunder och återförsäljare
• Ansvara för reklamationsprocessen
• Säljstöd till våra externa säljare
• Nära kommunikation med vår ekonomiavdelning och logistik/lager

Kvalifikationer:
När våra kunder ringer och skriver till oss möter de ett leende. Du kommunicerar väl både muntligt och skriftligt på svenska - samt på engelska. Du har ett säljande sätt och är resultatinriktad. Erfarenhet av försäljning och kundservice är önskvärt och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Navision och MS Office.
Vi arbetar i många olika system, så du behöver snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsflöden och system. Du kan behålla lugnet när det blir stressigt och trivs med att ha många bollar i luften. Du har energi, arbetar effektivt, har en positiv attityd samt mod och kompetens att utmana processer och kollegor.
Våra kunder är i fokus och vi delar ansvaret och hjälper varandra med gott humör. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap. Som säljkoordinator är det viktigt att sträva efter att ge den bästa kundupplevelsen - alltid med kvalitet, samarbete och med våra produkter och sälj i fokus.

Publiceringsdatum
2017-01-02

Så ansöker du
Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så fort som möjligt.
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
För frågor om tjänsten kontakta Sales Office Manager Claes Olesen, på: +45 40 56 88 48.

Dina personliga egenskaper
• Mycket god kommunikationsförmåga
• Arbetar självständigt och strukturerat
• Är affärsinriktad och har en god analytisk förmåga
• Planerar och driver arbetet framåt
• Har tempo och är målfokuserad

Royal Canin erbjuder individanpassad näring för hundar och katter, helt baserat på vetenskap. Vi sätter katten och hunden först och detta är en passion som delas av varenda medarbetare. Våra ledord kunskap och respekt har lett till att vi ger den bästa näringen till djuren, vilket i slutändan bidrar till djurets livslängd och välbefinnande.
Royal Canin grundades i Frankrike 1967 och är nu en division av Mars Inc., en global ledare inom dagligvarubranschen. Royal Canin växer snabbt. Vi banar väg för ny teknik, nya produkter, nya distributionsmodeller och kanalstrategier. Med en så snabb tillväxt kommer stora möjligheter - om du letar efter en karriär där du verkligen kan göra skillnad, där du kan spela en viktig roll för att bidra till den totala framgången för vår verksamhet och en där du är en del av ett större, globalt varumärke som Mars Inc - då väntar Royal Canin på dig.
Läs mer om oss på www.royalcanin.com

Varaktighet, arbetstid
Tillträde: Senast den 1 mars 2017 eller efter avtal.

Ersättning
Vi erbjuder:
Tjänsten är en heltidstjänst på 37,5 timmar per vecka. Vi erbjuder ett generöst ersättningspaket. Tjänsten är placerad på Royal Canins nordiska huvudkontor i Köpenhamn, nära Ørestad Station.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Claus Olesen +4540568848

Företag
Royal Canin Sverige AB

Adress
Royal Canin Sverige AB
Örestads Boulevard 67
23000 KÖPENHAMN

Kontorsadress
Örestads Boulevard 67

Jobbnummer
3242387

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Royal Canin Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Royal Canin Sverige AB: