Säkerhetsspecialist
Sveriges Domstolar, Domstolsverket / Säkerhetsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säkerhetsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket i Jönköping,
Linköping,
Göteborg,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 300 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund
Publiceringsdatum2014-01-16ArbetsuppgifterTill Avdelningen för säkerhet och service, Säkerhetsteamet, söker vi en säkerhetsspecialist.
Avdelningen för säkerhet och service består av Enheten för lokalförsörjning, Enheten för teknik, Enheten för upphandling och Säkerhetsteamet. Säkerhetsteamet arbetar övergripande och strategiskt med frågor inom person-, egendom- och informationssäkerhet. Målgruppen är Sveriges domstolar och Domstolsverket.
Vi söker nu ytterligare en säkerhetsspecialist inom området person- och egendomssäkerhet där arbetsuppgifterna till stora delar består av rådgivning, information och utbildning. Att arbeta som säkerhetsspecialist innebär att på ett strategiskt sätt arbeta med säkerhetsfrågor och att vara ett stöd för domstolarna i dessa frågor. En mycket viktig del av arbetsuppgifterna är dokumentation som t.ex. framtagande av rapporter, PM, riktlinjer, utbildningsmaterial m.m. I arbetet ingår även samverkan, såväl internt inom Sveriges Domstolar som externt och att du är delaktigt i Säkerhetsteamets utveckling och effektivisering av arbetsrutiner och arbetsformer.
KvalifikationerVi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning mot säkerhet, beteendevetenskap eller annan tillämplig utbildning, alternativt flerårig erfarenhet inom området som bedöms likvärdig.
Du har erfarenhet av säkerhetsarbete, utredningsarbete och utbildningsfrågor. Vi ser gärna att du är van vid ett konsultativt förhållningssätt. Har du erfarenhet från offentlig verksamhet, särskilt inom rättsväsendet, är detta meriterande.
Du har ett högt säkerhetsmedvetande och är noggrann och strukturerad. Du förstår komplicerade språkliga underlag både talade och skrivna och producerar egna dokument av hög kvalité. Du har även goda kunskaper i Officepaketet.
Vidare tycker du om att tala inför grupp, hålla presentationer och genomföra workshops etc.
Som person har du en hög servicenivå, är initiativtagande, van vid att arbeta självständigt samtidigt som du gillar att arbeta i team. Du är ansvarskännande, har en personlig mognad och god förmåga att prioritera. Vidare är du pedagogisk, då du ofta ställs inför att förklara arbetsrelaterad information.
Självklart står du bakom vår värdegrund - lyhördhet, återkoppling, arbetsglädje och helhetssyn.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-10
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: 189-2014
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Kihlström Svensson, Avdelningschef 036-15 53 89
anita.kihlstromsvensson@dom.seFacklig kontaktMagnus Danielsson, ST 036-15 53 63
FöretagSveriges Domstolar, Domstolsverket
AdressSveriges Domstolar, Domstolsverket
55181 Jönköping
Jobbnummer 1751223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.