Säkerhetsskyddsadministratör
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.
Publiceringsdatum2022-07-11ArbetsuppgifterVi söker just nu en administratör som ska delta i vårt lagarbete med stadens säkerhetsskydd. Säkerhetsskyddsarbetet är viktigt både för Sveriges- och Göteborgs säkerhet och bidrar i längden till att skydda bland annat våra grundlagsstadgade rättigheter såsom yttrandefrihet, tryckfrihet mm.
Tjänsten är placerad vid avdelningen Säkerhet och Beredskap som arbetar med en rad olika frågor såsom krisberedskap, civilt försvar, personsäkerhet mm. De flesta av dessa frågor hänger ihop och därför är samarbete och laganda en viktig ingrediens för att kunna lösa arbetsuppgifterna tillsammans. Du förväntas arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor, förvaltningar och bolag samt andra samarbetspartners. Vi söker dig som är noggrann och har en förmåga att arbeta självständigt men även snabbt kan prioritera om så att gruppen ska prestera så bra som möjligt.
Som säkerhetsskyddsadministratör kommer du att hantera administration kopplat till säkerhetsskydd. Fungerande administration är centralt för säkerhetsskyddet och du kommer ha en nyckelroll i att upprätthålla och utveckla detta på stadsledningskontoret och i Göteborgs Stad. Arbetsuppgifterna består bland annat av hantering av diverse register, diarieföring, hantering av handlingar, administration av IT-system och stöttning till säkerhetsskyddschef i uppföljning av processer och rutiner. Du kommer även att stötta och agera bollplank till förvaltningar och bolag i Göteborgs Stad med utveckling av administrativa processer och rutiner kopplat till säkerhetsskyddet. Detta innebär också samverkan med andra myndigheter inom området.
I rollen kommer du också att involveras i Stadsledningskontorets krisledningsstab om en sådan bildas vid samhällsstörningar. På det viset blir du en del av ett större team som arbetar med att stärka stadens beredskap mot olyckor och andra händelser.
KvalifikationerFör att trivas i den här rollen tror vi att du är noggrann, ordningsam och ansvarskännande. Du har hög förmåga att arbeta systematiskt och koncentrerat men är samtidigt social och en god lagkamrat som snabbt kan omprioritera och arbeta tillsammans med andra. Du trivs med att vara en del av en grupp där det gemensamma målet är viktigast och har en god förmåga att möta människor i olika situationer. Du har hög förmåga att hålla många frågor i luften samtidigt, utan att tappa tråden och noggrannheten i hanteringen. Du har en mycket hög grad av serviceanda.
För tjänsten krävs inte högskoleexamen även om det är en merit. Du behöver dock ha en utbildning som bedöms passa arbetsuppgifterna och/eller erfarenhet av administration som vi bedömer motsvarar tjänstens krav. En del av arbetet sker i manuella register medan andra delar kräver goda IT-kunskaper. Det är en merit om du har arbetat med säkerhetsskyddsfrågor och om du har erfarenhet och/eller god kunskap om offentlig förvaltning och de krav som ställs på administration där.
Vi ställer höga krav på personliga egenskaper såsom pålitlighet, noggrannhet samt förmåga att arbeta strukturerat. Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och kräver svenskt medborgarskap.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C96093".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Stadsledningskontoret
Kontakt Avdelningschef
Filip Lundgren
filip.lundgren@stadshuset.goteborg.se 031-368 00 65 Jobbnummer 6814441
Observera att sista ansökningsdag har passerat.