Säkerhetssamordnare
Säkerhetspolisen / Säkerhetsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säkerhetsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Har du kunskap och intresse för säkerhetsfrågor kopplat till fysiskt skydd av lokaler? Är du bra på att bygga nätverk med fokus på gemensamma mål och långsiktig effekt? Då ska du söka tjänsten som säkerhetssamordnare hos oss!
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Vi vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som säkerhetssamordnare har du en central roll i arbetet med fysisk säkerhet där du handlägger ärenden och arbetar med intern säkerhet inom myndigheten, t ex med tillträdesbegränsning. Du medverkar i möten och forum angående fysisk säkerhet, fungerar som kontaktperson till myndighetens skyddsvakter och ansvarar för framtagande och utdelning av tjänstekort.
En del av ditt arbete har fokus på myndighetens systematiska brandskyddsarbete (SBA) och du har även ett visst erfarenhetsutbyte med samverkande myndigheter. Du driver mindre projekt med fokus på säkerhet och bidrar med din kompetens vid anpassningar av lokaler. Du kommer även att få utbilda inom ditt område både inom och utanför myndigheten.
Din placering är i Stockholm, men resor inom Sverige förekommer.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kompetens:
Avslutad fullgjord gymnasieutbildning med godkända resultat
Erfarenhet av arbete med fysisk säkerhet och tillträdesbegränsning
Vana att arbeta med inpasseringssystem, CCTV, områdesskydd och inbrottslarmanläggningar
Kunskap om angränsande områden inom säkerhetsskydd så som informationssäkerhet, säkerhetsprövning och säkerhetsskyddad upphandling
B-körkort
Goda IT-kunskaper
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Du som söker kan också ha meriter som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det värdefullt:
Vana att arbeta med risk- och sårbarhetsanalyser
Erfarenhet av systematiskt brandskyddsarbete (SBA)
Erfarenhet av att utvärdera offerter och beställa uppdrag
Erfarenhet av att utfärda larminstruktioner
God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift
Det här är kollegan vi söker
Du är en person som tar egna initiativ och självständigt driver ditt arbete framåt. Du har en strategisk blick, är analytisk och strukturerad med förmåga att se helheten. Du ser styrkan i samarbete och bygger interna nätverk med fokus på gemensamma mål och långsiktig effekt.
Dina arbetsuppgifter behandlar ofta flera aspekter och involverar många parter. Därför behöver du vara kommunikativ och bra på att bygga relationer inom och utanför myndigheten. Det handlar om att på ett naturligt sätt skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter där uppdragsgivare och service står i fokus. Vi förutsätter att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som chef och medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 94 50. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi eftersträvar även en jämn könsfördelning.
Läs mer om hur du ansöker på vår hemsida
www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2021-11-14.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Publiceringsdatum2021-10-11Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressSäkerhetspolisen
Bolstomtavägen 2
17169 Solna
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (
visa karta)
171 69 SOLNA
Jobbnummer 6031531
Observera att sista ansökningsdag har passerat.