Säkerhetsrådgivare, Säkerhetsenheten, Solna
Skatteverket / Säkerhetsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säkerhetsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som säkerhetsrådgivare vid säkerhetsenheten på huvudkontoret i Solna innebär att du stöttar verksamheten inom hela säkerhetsområdet med bl.a. rådgivning och ger stöd vid incidenter. Du kommer även att ha personliga ansvarsområden. I arbetsuppgifterna ingår att delta i styrningen, utvecklingen och uppföljningen av myndighetens säkerhetsarbete. Du kommer också att skapa och hålla utbildningar för både chefer och medarbetare. Arbetet bygger i stor utsträckning på samverkan med hela organisationen och externa samarbetspartners. Hela Sverige är ditt arbetsområde, vilket kan innebära resor. Du kommer att ingå i vår säkerhetssektion 2 där 17 säkerhetsspecialister återfinns och som arbetar med central behörighetshantering , fysiskt skydd av lokaler, säkerhetsrådgivning och signalskydd.
På säkerhetsenheten är vi idag totalt ca 34 medarbetare men behöver bli fler. Enheten arbetar med styrning av Skatteverkets skydd för information, personer och egendom samt rådgivning i säkerhetsfrågor. Säkerhetsenheten ansvarar även för styrning av Skatteverkets krisberedskap, behörighetsadministration och incidenthantering. Säkerhetsenheten ansvarar även för att upprätta Säkerhetsskyddsavtal (SUA) samt ansvarar för att administrera säkerhetsprövning och registerkontroll av uppdragstagare och anställda. Inom säkerhetsenheten finns Skatteverkets internutredningsfunktion som arbetar med att förebygga, upptäcka och granska förekomster av misstänkta överträdelser mot externa och interna regelverk inom myndighetens verksamhet. Ett internutredningsråd som utses av generaldirektören är knutet till internutredningsfunktionen.
Enheten är uppdelad i säkerhetssektion 1 och säkerhetssektion 2
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot skydd och säkerhet alternativt har mer än tre års arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete inom säkerhetsområdet
• har arbetat minst två år med frågor inom personsäkerhet
• har god kunskap och erfarenhet av systematiskt säkerhetsarbete
• är pedagogisk och har erfarenhet av att hålla utbildningar
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• är strukturerad, ansvarstagande och noggrann
• har förmåga att arbeta självständigt
• har ett gott och respektfullt bemötande
• har en mycket god samarbetsförmåga och ett lyhört samt flexibelt förhållningssätt
Det är meriterande om du har erfarenhet av krisledning/-hantering , systematisk brandskyddsarbete, fysisk säkerhet eller upphandlingar (LOU).
Arbetslivserfarenhet från myndighet, stora organisationer eller storföretag är också meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-11-24ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJens Wikström, sektionschef 010-579 61 19
Eva Eriksson, facklig kontaktperson Saco 010-574 84 74
Viking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-574 80 13
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-574 93 93
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressKorta gatan 10
Jobbnummer 3821992
Observera att sista ansökningsdag har passerat.