Rutinerad Ekonom Till Spsm I Örebro

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Verksamhetsstödsenheten / Företagsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Verksamhetsstödsenheten i Örebro, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb

Den grundläggande utgångspunkten för din yrkesroll är vår gemensamma statliga värdegrund som bygger på demokratiska principer. Som statsanställd arbetar du dessutom på medborgarnas uppdrag.

Vi söker nu en ekonom till Verksamhetsstödsenheten vid vårt kontor i Örebro men beroende på sökandes kompetens kan placering vid något av våra andra kontor komma ifråga. På kontoret finns olika delar av vår verksamhet representerad.

Verksamhetsstödsenheten inrättades 1 januari 2019 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete och omfattar för närvarande cirka 20 medarbetare. Vi är just nu på en förändringsresa där enheten gör vissa förändringar i organisationen. Våra ekonomer kommer att ingå i en helhet kring ekonomi- och verksamhetsstyrning.

Verksamhetsstödsenheten tillhör verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd. Vi ger stöd till verksamhetsområdets chefer så att de kan fokusera på ledarskapet och till våra medarbetare så att de kan fokusera på våra målgruppers behov. Vår verksamhet och våra medarbetare är utspridda på många orter och därför sker arbetet och stödet i huvudsak digitalt. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, personaladministration, bidragshantering samt inköp och upphandling.

Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi Teams, Skype och Zoom för arbete och möten på distans. Resor i tjänsten kan förekomma.

Publiceringsdatum
2023-01-18

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom är huvuduppgiften att vara ett kvalificerat ekonomistöd till verksamhetsområdets avdelningar och enheter. Det innebär bland annat arbete med budget, uppföljning, prognos, analys och ekonomiska utredningar.
Hos oss kommer du att få sätta dig in i olika typer av verksamheter och ditt uppdrag kommer att innebära regelbunden kontakt med chefer inom verksamhetsområdet. Eftersom vi är i ett förändringsarbete kan arbetsuppgifter förändras utifrån verksamhetens behov och även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Här blir nyckel till framgång din förmåga att bygga relationer och nätverk samt din förmåga att både utmana och stödja våra chefer beroende på situation och med utgångspunkt i verksamhetens mål.
Befattningen ingår i en gruppering bland andra ekonomer, controller, ekonomiadministratör med flera funktioner.
Din närmsta chef blir enhetschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
• Minst fem års dokumenterad erfarenhet av självständigt och kvalificerat ekonomiarbete
• Minst två års erfarenhet av att tidigare har arbetat med ekonomi inom offentligt styrd verksamhet.

Det är meriterande om du har:
• Kunskap och, eller erfarenhet av att arbeta med våra målgrupper
• Erfarenhet av att arbeta i statligt styrd organisation
• Erfarenhet av att arbeta som chefsstöd
• Goda kunskaper i Office-paketet

Vi söker dig som:
• Kan arbeta både självständigt och i grupp
• Har ett konsultativt arbetssätt
• Problemlösande och kreativ
• Har god kommunikativ förmåga
• Är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Provanställning sex månader tillämpas. Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis och undanber oss kontakter med övriga rekryteringsaktörer.

Kontakt
Om du har frågor kring tjänsten eller processen ta gärna kontakt med vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller tom.jakobsen@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida snarast och senast den 12 februari.

Fackliga företrädare är:
Jens Vendel, OFR/S, telefon: 010-473 51 22
Mari Garnwall, Saco-s, telefon: 010-473 51 27

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2 STO-2023/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Specialpedagogiska Skolmyndigheten (org.nr 202100-5745)

Arbetsplats
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Verksamhetsstödsenheten

Kontakt
Rekryteringskonsult
Tom Jakobsen
tom.jakobsen@jeffersonwells.se
070-270 27 67

Jobbnummer
7356679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Verksamhetsstödsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Verksamhetsstödsenheten: