Riksteatern söker driven IT-Supporttekniker
Riksteatern / Supportteknikerjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksteatern i Botkyrka,
Stockholm,
Karlstad,
Skövde,
Jönköping eller i
hela Sverige Riksteatern söker en driven IT- Supporttekniker
Riksteatern är en smart och till stora delar ideell scenkonstorganisation som bygger på kärlek till scenkonst. Vår organisation och vårt arbetssätt har sin grund i tillit, öppenhet och delaktighet samt påverkas av Riksteaterföreningarnas förutsättningar och behov.
Genom sin expertroll tar Riksteatern ett ansvar för att utveckla scenkonstens infrastruktur i hela landet. Vi samverkar med högskolor och universitet kring utbildning och konstnärlig forskning, dessutom samverkar vi med andra organisationer som kan bidra till scenkonstens utveckling både i Sverige och i andra länder.
Som firstline-support bidrar du till att säkra implementeringen och uppdateringen av Riksteaterns nya IT miljö. Du medverkar till Riksteaterns utveckling mot ett mer digitalt arbetssätt och spelar en viktig roll i att vara ett stöd för verksamheten genom att lösa stora som små hård- och mjukvarufrågor i PC- och Macmiljö, alltid hålla fokus på helheten i ditt sätt att arbeta. I rollen ingår också att stärka Riksteaterns medlemsföreningar i sin digitala förmåga så att de kan säkra försäljning, turnéläggning och marknadsföring av föreställningar och event.
Som Supporttekniker på Riksteatern jobbar du på IT-enheten som består av en drifttekniker, en it-supporttekniker och en IT- chef. Du kommer att arbeta nära Riksteaterns samtliga delar; tjänstepersoner i Hallunda, medarbetare på turné och på vårt dotterbolag Södra Teatern
Vem är du?
Vi önskar att du har en gymnasial utbildning inom IT eller kundservice, motsvarande KY- utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du har arbetat minst i 3 år i en kundsupportroll. Du pratar och skriver svenska och engelska flytande. Du har körkort.
Du har ett pedagogisk förhållningsätt med en vilja och intresse att hjälpa andra att lösa problem själva. Du kan förmedla kunskap, utbilda och utveckla medarbetare oavsett deras tekniska kunskapsnivå.
Du arbetar strukturerat och tar eget ansvar för arbetet och planerar din vardag.
Viktigt för rollen är att du tar nödvändiga initiativ som leder arbetet framåt, driver arbetet till resultat. Du tar även initiativ för att utvecklas kunskapsmässigt.
Publiceringsdatum2015-05-28Övrig informationTjänsten är placerad i Hallunda utanför Stockholm och är en heltidstjänst. Den inleds med en provanställning med avsikt att övergå till en tillsvidareanställning. Tillträde snarast möjligt.
Har du frågor kontakta Carl Leijon, IT- chef 08-531 99 478 eller Rebekka Rintala von Knorring, HR- specialist 08-531 99 467
Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. Över 40 000 medlemmar, 230 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse - för alla överallt. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i teaterföreningar över hela landet. Det är de som är Riksteaterns ägare. Riksteatern medverkar till fler än en miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Riksteatern är en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. Vi på Riksteatern arbetar aktivt för att skapa en inkluderande organisation med en rik mångfald. Därför vill vi gärna anställa personer som kan bidra till detta. Läs mer på riksteatern.se.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
TillträdeSnarast möjligt
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-25
Välkommen med din ansökan. Mejla ditt personliga brev och din meritförteckning snarast, dock senast den 25 juni 2015 till
Personal@riksteatern.se . Vi behandlar ansökningar löpande. Märk din ansökan i ämnesraden med "IT-Supporttekniker". Ange i ditt mejl var du såg annonsen.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
Personal@riksteatern.seKontaktCarl Leijon, IT- chef 08-531 99 478
Rebekka Rintala von Knorring, HR- specialist 08-531 99 467
FöretagRiksteatern
AdressRiksteatern
Hallundavägen 30
14583 NORSBORG
KontorsadressHallundavägen 30
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-53199100
Faxnummer: 08-53183012
Jobbnummer 2313918
Observera att sista ansökningsdag har passerat.