Riksgälden söker en HR-strateg

Riksgälden / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksgälden i Stockholm

Vill du proaktivt bidra till att lyfta Riksgäldens strategiska HR arbete genom att driva centrala projekt och utveckla effektiva processer, arbetssätt och metoder?

Riksgälden har ett viktigt samhällsuppdrag att säkerställa att statens finanser hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. HR-enheten spelar en central roll i Riksgäldens uppdrag och ansvarar för både strategiskt och operativt HR-arbete, hållbarhetsfrågor (CSR) lokalfrågor och internservice/reception.

I Riksgäldens uppdrag ingår att vara statens internbank, förvalta statsskulden och ge statliga garantier och lån samt ansvara för finansieringssystemet för kärnavfall. Riksgälden ansvarar också för statens bankkrishantering, insättningsgarantin och investerarskyddet.

Publiceringsdatum
2019-03-26

Dina arbetsuppgifter
I din roll som HR-strateg kommer du att arbeta med komplexa och varierande frågor nära verksamheten. Du ger råd och stöd till hela organisationen i såväl större som mindre frågor, och tar fram nya processer och arbetssätt inom HR. Du kommer driva stora utvecklingsprojekt och medverka proaktivt till att Riksgälden följer såväl externa som interna regelverk inom personalområdet.

I din roll som HR-strateg jobbar du tillsammans med framförallt HR-chef och biträdande HR-chef i att driva och utveckla det strategiska arbetet inom enheten. Du rapporterar direkt till HR-chefen.

Erfarenhet, utbildning och person
För att lyckas i tjänsten som HR-strateg för du Riksgäldens HR-arbete framåt och ser förnyelse och förändring som viktiga framgångsfaktorer. Du kan arbeta både strategiskt och operativt och skapar och levererar långsiktiga och hållbara resultat.

Du har bred kunskap inom HR-området samt akademisk utbildning i personal- och arbetslivsfrågor, eller likvärdig akademisk utbildning som vi anser relevant för tjänsten.

Du har minst fem års erfarenhet av att leda kvalificerat processinriktat HR-arbete och har även vana från att leda och driva projekt. Som person är du nyfiken med ett intresse för omvärlden, med fokus på hållbarhet.

För att lyckas i tjänsten förväntas att du:

• Har erfarenhet av strategiskt arbete via ledningsfunktioner
• Har egen erfarenhet av processutveckling, projektledning och verksamhetsutveckling
• Har erfarenhet av att driva strategisk kompetensförsörjning och förändringsarbete
• Är resultatinriktad och kommunikativ
• Har ett fokus på att strategiskt och operativt driva HR-arbetet via myndighetens chefer och kunna skapa ett positivt, öppet, inkluderande och inspirerande förhållningssätt
• Kan upprätthålla en hög grad av integritet och har ett gott ordningssinne
• Är van att jobba med digital utveckling
• Kan bistå vid behov i operativt rekryteringsarbete
• Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten. Meriterande är erfarenhet från arbete på myndighet.

Kontaktuppgifter för detta jobb
För ytterligare information är du välkommen att kontakta HR-chef Noelle Moe, tel. 08-613 47 08. Riksgälden samarbetar med Upgraded People i denna rekrytering och kontaktperson, Charlotte Gårlin, tel. 070-968 78 78.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan med CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg via www.riksgalden.se/jobb senast den 10 april 2019. Ange referens 2019/142.

Urvalet av kandidater sker löpande. Arbetspsykologiska tester kan ingå som en del av rekryteringsprocessen. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket kräver svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning.

Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi ser till att statens pengar hanteras effektivt. Riksgälden erbjuder medarbetarna en modern, tillgänglig och utvecklande arbetsplats med ett gott samarbetsklimat. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalité är höga, samtidigt som vi värnar balansen mellan privatliv och arbetliv. Riksgälden erbjuder friskvård och har en aktiv personalförening. Vi är ca 190 medarbetare och vi finns i moderna lokaler i centrala Stockholm. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. Välkommen till oss. Vi behöver fler stjärnor i statens lag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Riksgälden

Adress
Riksgälden
Olof Palmes gata 17
10374 Stockholm

Kontorsadress
Olof Palmes gata 17

Jobbnummer
4692739

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksgälden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksgälden: