Revisorsassistent Sollentuna med start hösten 2014

BDO AB / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BDO AB i Sollentuna, Stockholm, Uppsala, Östhammar, Västerås eller i hela Sverige

Nu behöver vi förstärka med ytterligare en revisorsassistent till BDO's kontor i Sollentuna. På kontoret arbetar 22 specialister inom revision och företagsservice som alla brinner för att vända utmaningar till möjligheter. Sollentunakontoret arbetar med många spännande bolag i olika branscher, såsom fastighetsbolag, medicinteknik, advokatbyråer och e-handel. De flesta av kunderna är ägarledda, men vi har även ett flertal kunder som är noterade på Aktietorget och First North och andra som ingår i internationella koncerner.

Publiceringsdatum
2014-03-04

Om tjänsten
I arbetsuppgifterna som revisorsassistent ingår att revidera kundernas räkenskaper och förvaltning samt förbereda underlag för påskrivande revisor. Redan från början får du komma ut i hetluften. Du kommer att få direktkontakt med kund och få stort utrymme att skapa egna kontakter och ta eget ansvar. Vi tycker individuell utveckling är viktigt och lägger därför stort fokus på våra gedigna utbildningsprogram.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är nyutexaminerad ekonom med inriktning mot redovisning/revision och som uppfyller kraven revisorsnämndens krav för att i framtiden kunna bli auktoriserad revisor. På BDO ställer vi höga krav på våra revisorsassistenter och värdesätter egenskaper som initiativkraft, målfokus och social kompetens. Det sistnämnda innebär att du behöver ha servicekänsla och engagemang både internt såväl som externt då vi i stor utsträckning blir både rådgivare och bollplank för våra kunder samt att du förväntas avlasta våra kvalificerade revisorer på ett proaktivt sätt. Att du känner igen dig i våra värdeord social, positiv och driven ser vi som en självklarhet. Eftersom BDO ingår i en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och/eller service/sälj är mycket meriterande.

Vi erbjuder
Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Du involveras i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänste­utbud innebär att vi kan hjälpa dem på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Och har du en näsa för affärer är vi övertygade om att du når extra högt.

För rätt person erbjuds ett konkurrenskraftigt anställningspaket i ett företag med unik atmosfär. Tjänsten tillträds i september och vi kommer att intervjua kandidater löpande så ansök redan idag, www.bdo.se/karriar
Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin framtid - om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill!

Välkommen möjligheter.
BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom Rådgivning, Revision, Skatt och Företagsservice. Vi är över 450 medarbetare och finns representerade på ett drygt 20-tal orter i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultationsorganisation med ca 55 000 medarbetare fördelade på drygt 1200 kontor i 150 länder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BDO AB

Jobbnummer
1797436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BDO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BDO AB: