Retail Staffing söker en driven och engagerad Ekonom.
Retail staffing - bemanning & rekrytering butik / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2017-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Retail Staffing söker en driven och engagerad Ekonom." (publicerad 2017-06-05) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail staffing - bemanning & rekrytering butik i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Vi samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom Detalj/- och Daglivaruhandeln när det gäller att rekrytera och bemanna med medarbetare och chefer till butik och kontor.
Våra kunder är från hela branschen, tex: Mio, Lindex, Glitter, Hemköp, Indiska, Plantagen, Synoptik, Akademibokhandeln, Swedol, Lidl, K-rauta, Coop m fl. Retail Staffing bemannar över 350 butiker i Stockholm/Göteborg/Skåne/Norrköping/Linköping med våra härliga kollegor vi kallar "Polare".
Vi växer i snabb takt och får fler kunder och nya uppdrag till båda våra två verksamheter: Retail Recruitment och Retail Staffing. För att kunna möta framtiden söker vi dig som vill vara med i ett expansivt företag i världens roligaste bransch.
Hos oss är det högt tempo och korta deadlines då vi jobbar med att matcha rätt kompetens till rätt uppdrag inom rekrytering och bemanning. Rollen är en mix av både Ekonomi och viss HR-administration.
Vårt arbete ställer höga krav på diskretion och förtroende där kunder och kandidater är i fokus. Det är därför avgörande att du är serviceinriktad, kan uttrycka dig professionellt i tal och skrift och förstår värdet av goda relationer.
Arbetsuppgifter:
• Avstämning av våra kunders attester inför fakturering
• Kontakt med vår leverantör av löner vars system bygger på AGDA resp Wisma
• Köra löner
• Kontroll av lönespecifikationer
• Sammanställning av tider och framtagning av fakturor samt inmatning i SpeedLedger
• Inmatning av bokföringsunderlag till lönerna i SpeedLedger
• Avstämningar i samband med upprättande av momsrapport och skattedeklaration för moms
• Inlämning via Skatteverkets webbplats samt uppläggning av betalningsuppdrag på Internetbanken
- Avstämningar i samband med upprättande av skattedeklaration
• Inlämning via Skatteverkets webbplats samt uppläggning av betalningsuppdrag på Internetbanken
• Hantering av kontrolluppgifter för de anställdas löner
• Löpande bokföring
• Registering och uppdatering av nya kunder/arbetsställen, löner och fakturaunderlag
• Ta fram bemanningsstatistik dag/vecko/månad
• Övrigt förekommande kontorsrelaterade arbetsuppgifter
Som person är du:
• Antingen egenföretagare eller arbetstagare
• En positiv person som gillar tempo och förändring och som har stor passion för ordning och reda
• Har siffersinne, är analytisk och noggrann
• Van av att arbeta i olika lön och faktureringsprogram. Merit om du kan Speedledger , Wisma samt Agda
• Trygg i dig själv och van att arbeta självständigt och ta ansvar
Dina erfarenheter/kunskaper:
• Du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter inom ekonomi i minst 2 år
• Du har en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning
• Du har bra kunskaper inom olika lagar och regler såsom sjuklönelagen, arbetstidslagen, semesterersättning samt minst grundläggande kunskaper om arbetsrätt
• Merit är om du kan Handelsavtalet
Vi erbjuder:
• Att för vara med i ett snabbväxande företag i en expansiv bransch
• Att få vara med att påverka
- Att få arbeta i ett litet, tight team med högt i tak, härlig stämning och högt tempo
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Tjänsten är på 80-100%, delvis kan du styra dina arbetstider och möjligheten att jobba hemifrån finns. Tjänsten kommer att utökas till heltid på sikt.
• Utöver en fast månadslön erbjuder vi även bonus
• Vi erbjuder en sjukvårdsförsäkring och träningsbidrag
• Härliga arbetskamrater och fina lokaler på Drottninggatan i Göteborg
Övrigt:
Vi kan även tänka oss en interimslösning dvs du har ett eget bolag och arbetar på uppdrag hos oss. Du arbetar för våra två bolag och rapporterar till VD för Retail Staffing.
Vi har kollektivavtal för tjänstemän. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi gärna ser att du kan börja omgående, så vänta inte med att skicka in ansökan då vi kallar till intervju fortlöpande.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ulrika Mikkelsen VD Retail Staffing, 0767-774138 alt
ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se VI KAN INTE HANTERA ANSÖKNINGAR VIA MEJL ELLER POST, UTAN ENDAST VIA VÅR HEMSIDA!
Varmt välkommen till oss!
"We love retail"
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2017-05-02ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-14
Ange följande referens när du ansöker: Ekonom
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Mikkelsen
ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se 0767 - 77 41 38
Olle Mikkelsen
olle.mikkelsen@retailrecruitment.se 0703 - 37 44 05
FöretagRetail staffing - Bemanning & Rekrytering butik
AdressRetail staffing - Bemanning & Rekrytering butik
Drottninggatan 31
41114 Göteborg
KontorsadressDrottninggatan 31
Jobbnummer 3469066
Observera att sista ansökningsdag har passerat.