Retail Manager
Seng Sverige AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Seng Sverige AB i Göteborg,
Borås,
Uddevalla,
Halmstad,
Jönköping eller i
hela Sverige SENG söker Retail Manager
Vi söker en ambitiös och motiverad ledare som ska leda vårt starka team av hängivna medarbetare med hög yrkesstolthet.
Att jobba som Retail Manager hos SENG är både roligt, spännande och inte minst utmanande. Du är inpiskaren som med framåtanda och stor entusiasm får med dig hela säljorganisationen i jakten efter att nå de uppsatta målen och du förstår vad som krävs för att få med allihop på resan. Det krävs en stor insats att sätta ihop rätt team och säkerställa hög motivation, entusiasm och glädje, så att kunderna alltid får en bra upplevelse när de besöker våra butiker.
SENG har varit igenom en spännande utveckling de senaste åren och har snabbt blivit en av Skandinaviens framstående aktörer på marknaden vad gäller sängar i high-end-segmentet.
SENG har i dag 53 butiker i Sverige och Danmark som tillsammans arbetar under ett starkt koncept som är uppbyggt av en hög servicenivå, full behovstäckning och ingående rådgivning. Det garanterar kunderna de bästa förutsättningarna för att välja rätt sänglösning.
Läs mer om företaget här:
www.seng.seVi söker nu en Retail Manager som kan stå i spetsen för försäljningen och driften av kedjans svenska butiksnät. Vi har stora ambitioner om att öppna många fler butiker på den svenska marknaden, vilket vår Retail Manager också ska arbeta med.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen hos SENG Sverige, där du är med och utformar strategin och de årliga affärsplanerna.
Den perfekta kandidaten har gedigen ledarerfarenhet från liknande tjänster inom detaljhandeln med att optimera försäljning i butik genom utbildning och coaching, samt rekrytering och kvarhållande av medarbetare.
Det känns naturligt för dig att sätta individuella KPI:er för butikerna och kontinuerligt följa upp att målen uppnås samt att skapa handlingsplaner och vidta åtgärder för de mål där pilen pekar åt fel hål.
Din personlighet och din motiverande ledarstil gör att dina medarbetare tycker att det är roligt att gå till jobbet och gärna vill göra det där lilla extra för kunden, varandra och för SENG. Du förmår att konstant optimera resultaten, servicen till kunderna, arbetsrutinerna och lagandan.
Du är tydlig i ditt ledarskap och i din kommunikation och dina medarbetare vet vad du förväntar dig av dem - och vad de kan förvänta sig av dig.
Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• Ett nära ledarskap och samarbete med två regionchefer
• Generellt personalansvar - så som rekrytering, kvarhållande av anställda, utbildning och kompetensutveckling.
• Butiksdrift - du ska säkerställa en premium butiksupplevelse och stabila koncept och strukturer, så att driften blir så effektiv som möjligt.
• I samarbete med HR, utarbeta och implementera diverse utbildningsmaterial och riktlinjer att använda i butiksdriften.
• Genom ditt arbete i ledningsgruppen är du med och visar i vilken riktning företaget ska gå. Du är också aktiv när det gäller att utarbeta affärsplaner och handlingsplaner för butikerna.
• Du definierar mål och KPI:er för driften och du vidtar de åtgärder som krävs och rapporterar löpande status till vår Country Manager.
• Du säkerställer att värderingarna och strategin är väl förankrade i organisationen och att det är ordning på aktiviteter och finns kompetenser till att genomföra dem.
Det förväntar vi av dig:
• Du är en erfaren och självständig detaljhandlare med stark kommunikationsförmåga.
• Med dig har du både teoretiska och praktiska redskap i din verktygslåda.
• Du är trovärdig och social.
• Du är effektiv, resultatorienterad och strukturerad.
• Du är serviceinriktad och plikttrogen.
• Du är lösningsorienterad, har auktoritet och är rättvis.
• Du har ett genuint intresse av att se att dina medarbetare går glada till jobbet varje dag.
Vi erbjuder:
• Konkurrenskraftig lön
• Attraktiv bonus
• Tjänstebil
• Tjänstepension
• Avtalsenliga försäkringar
• Personalkort med lukrativa inköpsmöjligheter i många av Lars Larsen-gruppens bolag
SENG:s kultur kännetecknas av fokus på resultat och service på en hög nivå och det är därför avgörande att du har ett synligt engagemang och driv, samt att du har tålamod och följer upp arbetet samtidigt som du är öppen för nya idéer.
Placeringsort:
Du kommer att utgå ifrån Göteborg. Rollen som Retail Manager innebär frekvent resande i hela Sverige, cirka 150 resdagar per år.
Publiceringsdatum2022-09-27TillträdeOmgående
Så ansöker duVi önskar tillsätta tjänsten snarast möjligt och behandlar ansökningarna löpande. Därav rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan omgående.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Country Manager Patrik Wallberg på telefon: 0720-177692 / e-post:
pawa@seng.euOm SENG
SENG öppnade sin första butik i Århus, Danmark år 1999, när stiftaren och nuvarande HR & Expansion Director, Jørgen Bebe Staal, bestämde sig för att öka kundernas livskvalitet genom bättre sömn. Idag är SENG en skandinavisk kedja med 53 butiker och drygt 200 anställda, som allesammans är specialister vad gäller madrasser, sängmiljöer och hur man bäst får en god natts sömn. SENG har sedan år 2014 varit en del av Lars Larsen Group som driver flera kända detaljkedjor, såsom JYSK, ILVA och BOLIA.
I juni 2021 köpte Lars Larsen Group Sängjätten-kedjan i Sverige och det är dessa butiker som nu har bytt namn till SENG.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSENG Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Seng Sverige AB (org.nr 559320-2426)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Seng
Jobbnummer 7020769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.