Retail Manager - L'Occitane, Stockholm

Retail Knowledge / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Knowledge i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

L'OCCITANE är ett unikt varumärke med fokus på välbefinnande för både kvinnor och män. Produkterna från L'Occitane är tillverkade med naturliga och aktiva ingredienser från Provence som alltid går att spåra till sin ursprungskälla, ofta ekologiskt odlade. Ett varumärke med respekt och engagemang för naturen, människan och djuren. Företaget grundades av Olivier Baussan i södra Frankrike 1976. Det finns 1500 L'OCCITANE butiker i 90 länder. Alla produkter och butiker återspeglar bolagets kärnvärden äkthet, enkelhet, sensorisk glädje och respekt för människor och för planeten. Från enkla, naturliga ingredienser, skapar L'Occitane slutmålet välbefinnande för oss själva och våra hem.

Retail Knowledge söker för L'OCCITANEs räkning:Retail Manager
Vi söker en operativ och driven person som kommer att ansvara för att utveckla L'Occitanes butiker i Sverige. Ditt uppdrag kommer att bestå i att utveckla butikerna vidare både försäljningsmässigt, merchandising och lönsamhetsmässigt. Rollen har ett tydlig försäljningsfokus men i ditt ansvarsområde ligger även projektansvar vid etablering av nya butiker.
Ansvarsområden:
Försäljning och resultatansvar för L'Occitanes egendrivna butikerMerchandisingExpandering och optimering av butikernas lägenPersonal, utbildning och rekryteringSom person är du handlingskraftig och lösningsorienterad. Du är flexibel och trivs med stor variation i dina arbetsuppgifter, viljan att vara operativ i tjänsten är ett måste. Vi ser även att du tidigare har en framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor.

I rollen som Retail Manager krävs att du har med dig energi som smittar av sig. En analytisk förmåga och ett bra affärstänk, tävlingsinriktad och ett starkt fokus på att lösa uppgiften, vidare bör du vara en bra administratör med ordning och reda som en naturlig del av din vardag.
Önskvärt är om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Vi ser att du tidigare i din bakgrund har erfarenhet ifrån servicebranschen eller övergripande butiksansvar gärna distrikt eller regionansvar.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm
Lön: Månadslön plus bonus
Vi tar endast emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida www.retailknowledge.se

Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare jan-Inge Wiksten jan-inge@retailknowledge.se
OBS att urval kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-08-22

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan-Inge Wiksten

Företag
Retail Knowledge

Adress
Retail Knowledge
Riddargatan 12A
11435 Stockholm

Kontorsadress
Riddargatan 12A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1973091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Knowledge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Knowledge: