Reseplanerare
Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Receptionistjobb / Göteborg
2011-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Reseplanerare" (publicerad 2015-03-02) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och på ett kostnadseffektivt sätt tillhandahålla trafik som möjliggör en god resa för personer med funktionsnedsättning. Målet är att de allra flesta ska kunna resa med den allmänna kollektivtrafiken som innebär en friare rörlighet.
I dagsläget har vi 20 000 resenärer och utför omkring 1,2 miljoner resor per år. Vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och trafikerar Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda. Vi är 110 medarbetare och får goda omdömen från våra resenärer. Färdtjänsten arbetar aktivt med friskvård på arbetsplatsen.
Publiceringsdatum2011-02-09ArbetsuppgifterVill du vara Färdtjänstens professionella röst och ansikte utåt?
Vi söker Reseplanerare till vår Beställningscentral. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 75% av alla samtal inom en minut. BC består av två grupper med var sin chef. Tillsammans är vi 40 medarbetare. Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, lördag 08:00-21:00 samt söndag/helgdag 09:00-21:00.
Beställningscentralens visionär "Den goda resan börjar hos oss".
Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Planet och Flexus. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.
KvalifikationerDu är kommunikativ, målinriktad och stresstålig. Du ser jobbet som en utmaning och brinner för service och mötet med kunden. Att arbeta självständigt och vara lyhörd är en självklarhet för dig och du gillar att få din prestation bekräftad genom mätning av både kvalitet och kvantitet.
Våra kundgrupper består av äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättning och vi ställer mycket höga krav på bemötande och service. Du besitter stort tålamod, är tydlig och noggrann och kan hantera svåra samtal på ett professionellt sätt.
Vi vill gärna att du har god lokalkännedom om göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken.
God kunskap i svenska i tal och skrift är ett krav i kommunikationen med våra kunder. Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice, gärna från callcenter eller telemarketingverksamhet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med äldre eller personer med olika typer av funktionsnedsättning.
Du har mycket god datorvana och har lätt för att hantera och lära dig olika system. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av Planet, Flexus eller andra ruttplaneringssystem.
Arbetstider och omfattningTimavlönad. Timanställd med tjänstgöring efter verksamhetens behov. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2011-03-01 Snarast efter överenskommelse., upphör: 2011-08-31
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-18
Vi ser gärna manliga sökande då vi är en kvinnodominerad verksamhet.
Ange följande referens när du ansöker: A203088
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRikard Wikwnmark, 031-41 96 04
Natasha Illyes
FöretagGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
Jobbnummer 846115
Observera att sista ansökningsdag har passerat.