Reseadministratör
Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration i Stockholm Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av kvalitet, kompetens och engagemang. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Enheten ledamotsadministration ingår i den administrativa avdelningen vid Riksdagsförvaltningen och ansvarar för den administrativa servicen till riksdagens ledamöter. Enheten, som består av 11 personer, hanterar regelverket om ledamöternas olika typer av ersättningar, bl.a. arvoden, resekostnadsersättningar, pensioner, inkomstgarantier och omställningsstöd.
Publiceringsdatum2017-05-18ArbetsuppgifterArbetet innebär huvudsakligen administration av kostnadsersättningar till riksdagens ledamöter och tjänstemän med anledning av olika typer av tjänsteresor. Du kommer också att ge information och utbildning om vad som gäller i reserelaterade frågor samt bistå vid utlämning av allmänna handlingar och offentliga uppgifter. I arbetet kommer du även att ge service och ha regelbunden kontakt med ledamöter och tjänstemän vid Riksdagsförvaltningen och partikanslierna. Vi arbetar i eBuilders reseräkningssystem.
KvalifikationerDu ska ha minst gymnasieutbildning och utöver det gärna utbildning inom reseadministration. Du bör ha flerårig erfarenhet av reseadministration. God kännedom om inkomstskattelagens bestämmelser om tjänsteresor är meriterande, liksom erfarenhet av ekonomiadministration i övrigt.
Du är noggrann, lyhörd och serviceinriktad och kan formulera dig väl i tal och skrift. Du bör också vara flexibel och intresserad av administrativa frågor med tillhörande regler och rutiner. Vidare ska du trivas med att lösa frågor tillsammans med dina arbetskamrater. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Svenskt medborgarskap krävs eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.
Tillträde under hösten 2017.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-01
Ange följande referens när du ansöker: 2142-2016/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Norin 08-786 60 34
Mats Lindh 08 786 53 28
FöretagRiksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration
AdressRiksdagsförvaltningen Enheten ledamotsadministration
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM
Kontorsadress10012 Stockholm
Jobbnummer 3508730
Observera att sista ansökningsdag har passerat.