Rektorsassistent

Ljusdals kommun / Administratörsjobb / Ljusdal
2020-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rektorsassistent" (publicerad 2021-06-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ljusdal, Nordanstig, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljusdals kommun i Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Ånge, Ockelbo eller i hela Sverige

Arbetsplats

Kom och jobba med oss. Vi söker nu en rektorsassistent som administrerar tre förskoleområden som omfattar 9 förskoleenheter samt ett antal fristående förskolor. Är du den som berikar oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?
Vi arbetar målinriktat för att hela vår organisation ska vara välskött. En organisation med kreativt tillsammansarbete inom ramen för tydliga mål och strukturer, professionalism, arbetsglädje, tillit och dynamik.

Publiceringsdatum
2020-02-25

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare för personal samt ekonomistöd utgör du ett stöd till verksamheten och arbetar brett inom personaladministration så som till exempel barnomsorgsadministration, personalschema, anställningsavtal, timrapportering, fakturering, underlag till statistik. Stöd till rektor vad gäller budget, prognoser och uppföljning. Arbetet innebär att självständigt driva de olika processerna samt tolka och tillämpa gällande lagar, riktlinjer och avtal. Du förväntas agera som sakkunnig och stöd inom ditt uppdrag till rektor. Du är strukturerad och har förmåga att utveckla rutiner. För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, kreativ, flexibel och att du har hög serviceanda. Du är tillmötesgående och finner lösningar på de problem som uppstår. Vi arbetar i tidrapporteringssystemet Besched och barn- elevadministrationssystemen Schoolsoft och IST. Du kommer att ha kommunikation med administratörer och rektorsassistenter i övriga delar av kommunen, samt i externa sammanhang så som personal och vårdnadshavare.

Kvalifikationer/utbildning
Du har gymnasial ekonomisk kompetens, eller dokumenterade erfarenheter av ekonomi, samt erfarenhet av service och administrativt arbete. Du bör ha goda datakunskaper med kunnande i användandet av olika digitala system. Goda kunskaper i Office-paketet. Du har god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift, är van och trygg med att kommunicera muntligt samt har förmåga att anpassa informationen efter målgrupp.

Övrig information
Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Som person tror vi att du är trygg i dig själv och trivs i en roll där du får eget ansvar. Du är initiativtagande, strukturerad och noggrann. Du har god förmåga att organisera, planera, prioritera samt har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Det är av vikt att du kan förstå och hantera sekretess på ett säkert sätt.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Observera att tjänsten tillsätts om erforderliga beslut tas.

Varaktighet och Sysselsättningsgrad

Tillsvidareanställning från och med 2020-03-01 eller enligt överenskommelse.
Heltid.

Upplysningar lämnas av
Rektor Inger Bagge, 072- 5443729, Rektor Janeth Dolk, 073-2751118

Facklig kontakt
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln, 0651-180 00.

Sista ansökningsdag
2020-03-10

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ljusdals kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "184554".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ljusdals kommun (org.nr 212000-2320)

Jobbnummer
5116803

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljusdals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljusdals kommun: