"Rekryteringsträff" Söker Supporttekniker!

Telecomputing Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telecomputing Sweden AB i Stockholm, Upplands Väsby, Göteborg eller i hela Sverige

Välkommen att söka tjänsterna vid arbetsförmedlingen Rinkeby-Kistas rekryteringsträff.

Tid: Fredagen den 4 oktober, drop-in mellan kl. 10.00-11.00.
Plats: Kista Science Tower, Färögatan 33 i Kista, T-bana Kista C.
Ta med dig flera exemplar av ditt CV och förbered dig på kortare intervjuer.

Publiceringsdatum
2013-10-03

Beskrivning av verksamheten
TeleComputingkoncernen är en snabbväxande leverantör av kompletta IT-tjänster på den nordiska SMB-marknaden.

TeleComputing levererar marknadsledande och miljövänliga lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT OnDemand och tillhörande SaaS-tjänster (Software as a Service) samt konsulttjänster inom IT-infrastruktur. Koncernen har 700 anställda på 7 orter i 3 länder och ca 800 företagskunder i Norden.

Att du som anställd på TeleComputing växer och utvecklas är nödvändigt för att även vi ska utvecklas. Vi vill att du ska nå din fulla potential. På så sätt kan vi skapa en god intern rörlighet. Som anställd kan du i stor omfattning vara med och påverka utvecklingen och kulturen i TeleComputing genom den du är - och arbetet du gör. För att nå våra mål behöver vi nytänkande och positiva medarbetare!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu supporttekniker till vår centrala Service Desk i Kista. Arbetstiderna är varierande beroende på vilken kundgrupp man arbetar i men våra öppettider är mellan kl.06.00-20.00 under vardagar och kl.08.00-18.00 under helger.

Uppgifter

Du kommer att arbeta med first line support i en serviceinriktad supportorganisation där användarens problem står i fokus. Du ska ha god förståelse för kundens behov och förväntningar samt vara mål- och serviceinriktad. Du är initiativrik, framåtsträvande och inte rädd för att ta kommandot. Du är intresserad av utveckling inom IT, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Du kommer att hjälpa användare med sedvanliga datorproblem via telefon samt fjärrstyrning.

Du kommer att agera singel point of contact (SPOC). Det innebär att ansvara för att användarens frågor eller problem hamnar hos rätt grupp men också uppföljning och återkoppling till användaren.

Du kommer att registrera alla inkommande samtal i vår ärendehanteringssystem.

Du kommer att ansvara för att fånga upp akuta incidenter som kunden ringer in om och driva det vidare till vår incident manager.

Du kommer att lösa minst 80% av allmänna IT-frågor hos slutanvändarna direkt i första kontakt.

Utbildning och erfarenhet
För att du ska lyckas med ovan krävs följande:

Vi tror att du har någon form av IT utbildning.
Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom ett serviceyrke.
Har du tidigare erfarenhet av arbete inom IT så är det meriterande.

Windows Server 2003
Windows XP/Vista/7
Du har arbetat via fjärrstyrning tidigare.
Har du supporterat printers är det meriterande.
Har du erfarenhet av Citrix är det meriterande.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarst!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Telecomputing Sweden AB

Adress
Telecomputing Sweden AB
16494 KISTA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0
Faxnummer: 0

Jobbnummer
1667939

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telecomputing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telecomputing Sweden AB: