Rekryteringssamordnare

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2014-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringssamordnare" (publicerad 2017-11-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Rekryteringssamordnare

KLK:2014:2

Kommunledningskontoret, koncernstödsavdelningen
Koncernstödsavdelningens viktigaste uppgift är att stödja kommunens olika förvaltningar och bolag på ett effektivt sätt. I avdelningen ingår kommunens centrala funktioner för Redovisning, Upphandling, HR-Human Resources, Arbetsmiljöenheten och Intern service.

Vi söker dig som vill vara delaktig vid införandet av en ny sektion, Samordnad rekrytering, som startar 1 april 2014. Initialt är det rekryteringsadministrationen som idag finns inom tre förvaltningar som går samman till en sektion med organisatorisk tillhörighet till kommunledningskontorets HR-enhet.

Publiceringsdatum
2014-03-12

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår administrativt stöd vid rekryteringar där uppbyggnad av annonser samt kontakt med beställare och sökande ingår. Även underhåll av system och kontaktmannaskap mot förvaltning är en del av arbetsuppgifterna. Framöver kommer eventuellt stöd vid framtagande av arbetsanalys och kravprofil samt utbildning inom rekryteringsområdet att ingå.

Kvalifikation
Du ska ha utbildning på kandidatnivå inom PA/HR. Vidareutbildning inom rekrytering är meriterande. Du ska ha erfarenhet av rekryteringshandläggning och kunskap om lagar som styr rekrytering. Vidare ska du ha arbetat i internetbaserat (rekryterings)system och vara god datoranvändare. Vi vill att du har B-körkort.
Som person ska du ha god servicekänsla där professionellt kundbemötande, hög leveransförmåga, integritet ingår. Din kommunikativa förmåga behövs både när texter ska sättas samman som vid kontakt med beställare och sökande. God samarbetsförmåga är en förutsättning för arbetet. Du ska kunna driva och fullfölja processer och då krävs det att du är noggrann och självgående.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Jenny Bondesson, HR-specialist, 044-13 53 82
Maria Hallgren, Rekryteringssamordnare, 044-13 58 07

För facklig information, ta kontakt med
Katarina Eriksson, TCO, 044-13 54 29
Kristina Prahl , SACO, 044-13 23 53

Sista ansökningsdatum
2014-03-25

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1805941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: