Rekryteringssamordnare
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2014-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringssamordnare" (publicerad 2017-11-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Rekryteringssamordnare
KLK:2014:2
Kommunledningskontoret, koncernstödsavdelningen
Koncernstödsavdelningens viktigaste uppgift är att stödja kommunens olika förvaltningar och bolag på ett effektivt sätt. I avdelningen ingår kommunens centrala funktioner för Redovisning, Upphandling, HR-Human Resources, Arbetsmiljöenheten och Intern service.
Vi söker dig som vill vara delaktig vid införandet av en ny sektion, Samordnad rekrytering, som startar 1 april 2014. Initialt är det rekryteringsadministrationen som idag finns inom tre förvaltningar som går samman till en sektion med organisatorisk tillhörighet till kommunledningskontorets HR-enhet.
Publiceringsdatum2014-03-12Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår administrativt stöd vid rekryteringar där uppbyggnad av annonser samt kontakt med beställare och sökande ingår. Även underhåll av system och kontaktmannaskap mot förvaltning är en del av arbetsuppgifterna. Framöver kommer eventuellt stöd vid framtagande av arbetsanalys och kravprofil samt utbildning inom rekryteringsområdet att ingå.
Kvalifikation
Du ska ha utbildning på kandidatnivå inom PA/HR. Vidareutbildning inom rekrytering är meriterande. Du ska ha erfarenhet av rekryteringshandläggning och kunskap om lagar som styr rekrytering. Vidare ska du ha arbetat i internetbaserat (rekryterings)system och vara god datoranvändare. Vi vill att du har B-körkort.
Som person ska du ha god servicekänsla där professionellt kundbemötande, hög leveransförmåga, integritet ingår. Din kommunikativa förmåga behövs både när texter ska sättas samman som vid kontakt med beställare och sökande. God samarbetsförmåga är en förutsättning för arbetet. Du ska kunna driva och fullfölja processer och då krävs det att du är noggrann och självgående.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde efter överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Jenny Bondesson, HR-specialist, 044-13 53 82
Maria Hallgren, Rekryteringssamordnare, 044-13 58 07
För facklig information, ta kontakt med
Katarina Eriksson, TCO, 044-13 54 29
Kristina Prahl , SACO, 044-13 23 53
Sista ansökningsdatum
2014-03-25
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på
www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1805941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.