Rekryteringschef Adecco Stockholm

Adecco Sweden AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, sälj, marknad, IT och teknik till logistik, industri, hälso- och sjukvård samt life science.

Rekryteringschef Stockholm

Om du vill vara med i arbetet att göra Adecco Rekrytering till etta på marknaden, då är det här jobbet för dig. Vi söker en rekryteringschef till region Stockholm som tillsammans med Adeccos duktiga rekryteringskonsulter vill driva förändringar och göra strategier till verklighet. Med din erfarenhet från försäljningsområdet får du det inspirerande uppdraget att leda en funktion som är mycket viktig för Adeccos verksamhet - och det blir du som ansvarar för att våra rekryteringskonsulter utvecklas och fortsätter att tycka det är roligt att gå till jobbet. Du kommer du att arbeta i hela regionen men utgår från vårt trevliga kontor i Stockholm.

Ditt uppdrag

Från och med september i år kommer Adecco Rekrytering att bestå av fem geografiska regioner. Nu behöver vi en affärs- och kundfokuserad Rekryteringschef till region Stockholm. För dig betyder det att du har möjlighet att få axla en riktigt spännande roll inom en växande och välorganiserad verksamhet. Arbetet innebär att du får budget- och resultatansvar och att du kommer att ha stort inflytande över de strategiska delarna. Tillsammans med drivna och kompetenta kollegor ska du stärka affärsmannaskapet inom Adecco och bidra till att vi blir nummer ett på den svenska marknaden.  

I rollen ingår att säljleda och utveckla dina medarbetare. Det betyder att du kommer att vara ute på regionens kontor tisdag till torsdag varje vecka. Som coachande chef ska du främja nätverkande, arbeta för ökat affärsmannaskap och ägna dig åt såväl uppföljning som att ge återkoppling. Du kommer att optimera resursfördelning, skriva offerter och anbud samt se till att våra arbetsmetoder ligger i framkant. Egen försäljning och genomförande ingår också. En viktig del i uppdraget blir att främja samarbetet med Adeccos övriga organisation såsom försäljningsorganisationen och kontoren i regionen. Det gör du naturligtvis med utgångspunkt från Adeccos värderingar: kundfokus, entreprenörskap, laganda och ansvar.

Med andra ord kan du vänta dig ett fantastiskt roligt och väldigt variationsrikt jobb tillsammans med många trevliga arbetskamrater. Dessutom kan du räkna med att ha goda utvecklingsmöjligheter hos en stor, global arbetsgivare med gott rykte - i kategorin stora bolag kom Adecco trea på listan över Sveriges bästa arbetsplatser i Great Place To Work 2013. Du rapporterar till Affärsområdeschef Rekrytering.

 För att du ska få en så bra start som möjligt hos oss kommer anställningen att inledas med en utförlig introduktion av verksamheten och din nya roll.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Akademisk examen inom ekonomi eller annat relevant område är meriterande, men inte ett krav. Du har god ledarerfarenhet, har haft resultatansvar och har - under minst tre års tid - jobbat med försäljning. Har du kontaktnät inom branschen och/eller inom den region du ska arbeta är det ett plus. Det är också meriterande om du har kompetens inom rekrytering. Oavsett bakgrund behöver du vara en tydlig kommunikatör som både talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är också viktigt att du kan analysera nuläget, definiera önskat läge och skapa en plan för att nå dit.

Du har lätt för att bygga goda, långsiktiga relationer och kan - med ett strategiskt angreppsätt - målmedvetet driva förändringsarbeten med affären och kunden i fokus. För att passa som vår nya chef behöver du vara strukturerad och vilja påverka den organisation du arbetar inom. Som person är du förtroendeingivande och har hög integritet. En annan av dina styrkor är att du är mån om att ge dina medarbetare kontinuerlig återkoppling och konstruktiv kritik. Själv beskriver du dig som en coachande, tillgänglig och närvarande chef. Du är entusiasmerande på ett sätt som triggar igång dina medarbetares engagemang och vilja att nå bästa möjliga resultat. En god portion humor gör att du passar in i övriga gänget. Känner du igen dig? Då tror vi att du har hittat ett omväxlande arbete som kommer att passa dig.

Ansökan och kontakt

För mer information om tjänsten, kontakta Gabriella Huss på Assessio, 08-775 09 43. Din intresseanmälan med CV vill vi ha senast 2013-08-11 via www.assessio.se/rekrytering. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Publiceringsdatum
2013-06-27

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Jobbnummer
1593779

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: