Rekryteringsassistent på deltid till Academic Work

Academic Work Sweden AB / Administratörsjobb / Sundsvall
2025-04-29


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Sundsvall, Härnösand, Kramfors, Hudiksvall, Sollefteå eller i hela Sverige

Vill du skaffa dig värdefulla erfarenheter inom bemanning och rekrytering? Rollen rekryteringsassistent kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN
Rollen som rekryteringsassistent ger dig möjligheten att kick-starta din karriär inom rekrytering och bemanning! Du kommer tillhöra ett team med riktigt vassa rekryterare och konsultchefer som vill dela med sig av sin kompetens. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och kontorets fortsatta utveckling och tillväxt.

Under terminerna arbetar du 1-2 dagar i veckan, under sommaren erbjuder vi heltidsarbete under semesterperioden. Schemat är flexibelt för att passa vid sidan av studier.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-04-29

Dina arbetsuppgifter
• Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
• Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg.
• Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du successivt skaffar dig mer kunskap.

VI SÖKER DIG SOM
För att trivas i rollen ser vi att du är ambitiös och drivs av att arbeta mot mål i samarbete med våra rekryteringsansvariga. Du har en hög ansvarskänsla, förmågan att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och säkerställer att du levererar enligt deadline. Relationsbyggande kommer naturligt för dig och du agerar öppet och respektfullt mot andra. Du har förmågan att ta till dig av feedback för att stärka samarbeten och utveckla dig själv. Situationer som kan upplevas påfrestande hanterar du med trygghet och du har en optimistisk inställning till att lösa även krävande uppgifter.

Vad behöver du för erfarenhet
• Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och tar examen tidigast 2026. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst ser vi helst att du inte planerar att åka på utbyte eller har praktik.
• Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar.
• Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
här

Varaktighet, arbetstid, etc.
Deltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15112106".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9309347

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: