Rekryteringsassistent
Prime Professional Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Prime Professional Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Prime bemanning och rekrytering söker en rekryteringsassistent till kontoret i Globen.
Detta är en intern tjänst.
Arbetsuppgifter
Som rekryteringsassistent jobbar du dagligen med rekrytering och för att skapa relationer med personer som villl jobba hos Prime bemanning.
Du kommer som rekryteringsassistent att varainvolverad i alla tjäsnter som Prime bemannar till, dvs både inom kontorstjänster och inom vårdtjänster.
Du arbetar i nära relation med konsultcheferna och även andra roller på vårt fina kontor vid Globen.
Dina arbetsuppgifter är:
• annonsskrivning
• urval och telefonintervjuer
• intervjuer
• öppna hus och rekryteringsträffar
• uppdatering av kandidatbanken
• referenstagningar
• ev kompetenstester
• kontroller av betyg/intyg
• anställningar
• introduktioner
Du kommer även vara involverad i konsultaktiviteter, utbildningar för vidareutveckling av våra konsulter och andra arbetsuppgifter som förekommer inom bemanning och rekrytering.
Arbetet utförs till stor del på kontoret vid Globen men det förekommer besök ute hos kundföretag både i Stockholm och övriga landet.
Du jobbar mycket i vårt system Intelliplan där rekryteringsarbetet dokumenteras och hanteras.
På Prime jobbar vi i team och det är viktigt att våra gemensamma mål nås genom att alla bidrar med sina kunskaper och arbetsuppgifter.
Prime tycker det är viktigt med frisk personal och erbjuda därför t ex gemensamma träningar för personal.
Vem är du?
Vi tror att du har ett brinnande intresse för att hitta rätt person till rätt plats.
Du har erfarenhet av att intervjua och att anställa personal. Mycket meriterande är om du har rekryterat inom vård och administration tidigare.
Det är meriterande om du har goda kunskaper inom arbetsrätt och personal.
Du är noggrann och lyhörd i din personlighet samtidigt som du är duktig på att knyta kontakter och sälja in Prime som arbetsgivare till personal.
Du måste kunna skriva och tala svenska mycket bra.
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Så länge annonsen är aktiv finns tjänsten tillgänglig.
Har du frågor om tjänsten - kontakta Jenny Bohm, gärna på mail.
Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.
Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.
Är du en engagerad och driven person? Besök gärna vår hemsida
www.primeprofessional.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-03-09ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-09
Ange följande referens när du ansöker: 3145
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Bohm
jenny.bohm@prime.seFöretagPrime Professional Sverige AB
AdressPrime Professional Sverige AB
Box 10119
12128 Stockholm
KontorsadressBox 10119
Jobbnummer 4011273
Observera att sista ansökningsdag har passerat.