Rekryteringsadministratör till kund i Stockholm

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du nyligen tagit studenten och letar efter en arbetsplats att trivas på? Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete och god systemvana? Då är det dig vi söker till tjänsten som rekryteringsadministratör till vår kund med placering centralt i Stockholm.

Publiceringsdatum
2019-04-02

Om tjänsten
Som rekryteringsadministratör tillhör du ett Shared Service Team där du kommer stötta ett antal rekryterare i deras arbete. Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär och innefattar allt från hantering av inkommande ansökningshandlingar, säkerställa att det är en komplett ansökan genom att säkra att alla handlingar och underlag finns med, administrera i HR-systemet. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda måndag-fredag 8:00-17:00.

I din roll som rekryteringsadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Administrera och stötta rekryterarna i arbetet med ansökningshandlingar
• Se över att alla dokument och underlag finns med i ansökningarna som kommer in
• Kontakta kandidater över mejl och telefon
• Vara behjälplig vid större rekryteringsevent, t.ex. med att ta emot kandidater och sköta rumsbokningar
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieexamen med ca 1 års arbetserfarenhet och att du trivs i en serviceinriktad roll. Du har god systemvana och gillar att arbeta administrativt. Eftersom du hanterar olika kontaktytor ser vi att du är en god kommunikatör i både svenska och engelska språket, såväl tal som skrift.

Vidare ser vi att du är stresstålig och lösningsorienterad person som kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Tempot är stundtals högt och därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera, organisera och strukturera ditt arbete på ett flexibelt sätt. Du är en social och positiv lagspelare som trivs med att både arbeta i team och självständigt. Vi ser också att du är driven, prestigelös och ansvarsfull.

Viktigt för tjänsten är.
• mycket god vana vid administrativa arbetsuppgifter
• god systemvana
• att du är noggrann och strukturerad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som rekryteringsadministratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Randa Melko via 0200 - 22 22 22.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-01
Ange följande referens när du ansöker: ref-29500
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Randa Melko

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4706111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: