Rekryterings- och utbildningsansvarig till Servicecenter
Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice i Järfälla Järfälla har norra Stockholms mest spännande läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.
Vi som jobbar här erbjuder välfärd med kvalitet och när befolkningen växer är det fler som behöver vår service och våra tjänster. De kommande åren utvecklar vi verksamheterna och tänker nytt samtidigt som vi arbetar med expansionen. Internt arbetar vi efter visionen "Järfälla för alla framåt" och strävar hela tiden efter att ge bästa möjliga service till dem som bor och verkar i Järfälla.
Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, till exempel våra akademier för medarbetare och ledare som vi är mycket stolta över. Att ha balans i livet, kunna kombinera karriär med familjeliv, är grundläggande för att skapa bra resultat. En förutsättning för att lyckas med det är att vi som arbetsgivare också speglar det samhälle vi verkar i. Läs mer på
www.jarfalla.se/jobbaijärfälla Servicecenter ingår i administrativa avdelningen på Järfälla kommun. Vår målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. I vårt servicecenter tar vi emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare som hanteras i ett ärendehanteringssystem. Vi tar även emot felanmälan på kommunens samtliga fastigheter.
Vi har som mål att driva Sveriges bästa servicecenter - till det behöver vi nu en utbildningsansvarig då vår ordinarie är föräldraledig. Är du den vi söker?
Publiceringsdatum2017-10-16ArbetsuppgifterSom utbildningsansvarig arbetar du med kompetensförsörjning och utbildning av medarbetare på Servicecenter. Det inkluderar kompetensutveckling i form av att utbilda. Det gäller främst utbildningar inom kundservice och samtalshantering.
Du agerar på direkt uppdrag från servicecenters chefer och rekryterar, introducerar och utbildar personal. Du arbetar nära andra enheter inom den administrativa avdelningen, som t ex Digital utveckling och Intern service.
Det är viktigt att du i din roll som utbildningsansvarig har en helhetssyn och kan se vilka behov som finns när det gäller kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Du behöver därför snabbt komma in i verksamheten och skapa dig en förståelse för hur den fungerar.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Kompetensförsörjning - den viktigaste och största delen av ditt uppdrag
• Rekrytera och introducera ny personal på Servicecenter och - vid behov - övriga enheter inom avdelningen
• Konsultativt stöd till cheferna vid rekrytering
• Ständigt arbeta med kompetensutvecklingen inom servicecenter
Utbildningsbakgrund• Utbilda - främst vid introduktion av ny personal
• Uppföljning och utvärdering av utbildningar
Kvalitetssäkring
• Ansvarig för kundundersökningar, analyser och förbättringsförslag
• Medlyssning samt uppföljning av resultat från kundundersökningar på individnivå
Servicehandläggare
• Arbeta ca 10 % i Servicecenters front som servicehandläggare i telefon, besökslokal samt reception.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har akademisk utbildning
• har erfarenhet av självständigt rekryteringsarbete, som inkluderar alla skeden av rekryteringsprocessen
• är duktig på Officepaketet - (dvs Powerpoint, Excel och Word)
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har:
• arbetat med kompetensbaserad rekrytering
• arbetat med kvalitetsuppföljning, t.ex. kundundersökningar
• erfarenhet av att utbilda
• erfarenhet från digitala rekryteringsverktyg
• har arbetat inom en kundtjänst tidigare
Vi söker dig som verkligen förstår vad kundservice är och alltid sätter kunden i fokus.
När det gäller rekrytering har du en fingertoppskänsla för att hitta rätt person till rätt plats och du drar dig inte för att fatta självständiga beslut.
Då du kommer att utbilda personal är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen samt har lätt för att samarbeta med andra.
Du kan planera och prioritera ditt eget arbete, tar ansvar för din uppgift och driver egna processer vidare. Du är väl medveten om verksamhetens mål, och gör ditt bästa för att uppnå dessa.
På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt för oss att du också är en flexibel person som gillar förändring.
Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!
ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Du har möjlighet att välja omfattning mellan 50-100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enl. ök, upphör: 2018-05-31 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-05
Ange följande referens när du ansöker: A722095
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Lindgren
sara.lindgren@jarfalla.seFöretagJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
AdressJärfälla kommun, Verksamhetsstöd och medborgarservice
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA
KontorsadressVasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 3751856
Observera att sista ansökningsdag har passerat.