Rekryterare till tillväxtbolag

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar - tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och du hittar oss idag i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Just nu söker vi för kunds räkning en rekryterare. Detta är ett konsultuppdrag på heltid under 6 månader, med god chans till förlängning.

Ditt uppdrag

Vår kund är ett spännande tillväxtbolag med kontor på Kungsholmen i Stockholm. Vi söker nu en driven rekryterare som kommer att ha fullt ansvar över hela rekryteringsprocessen. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten som rekryterare är att:

• Upprätta kravspecifikationer i samråd med berörd funktionschef
• Skriva och publicera annonser på företagets hemsida och i sociala medier
• Hantera urvalet av kandidater samt genomföra intervjuer
• Ta referenser och genomföra bakgrundskontroller
• Samarbeta med funktionschef och eventuellt boka in berörd chef för intervju
• Återkoppla till samtliga sökande
• Förhandla kring anställningsvillkor samt sköta introduktion av nyanställda.

Utöver detta innebär tjänsten också att skapa processer och rutiner för en kvalitativ och effektiv rekryteringsprocess. Du kommer också att utvärdera externa rekryteringspartners samt ha ett nära samarbete med marknadsavdelningen i frågor som rör employer branding. Som rekryterare tillhör du HR funktionen och rapporterar till HR ansvarig.

Publiceringsdatum
2015-03-03

Bakgrund
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av renodlat rekryteringsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att etablera en ny rekryteringsfunktion. Det är ett krav att du tidigare har rekryterat säljare och det är mycket meriterande om du har rekryterat inom IT.

Som person har du van att arbeta självständigt och ta mycket eget ansvar. Du är driven och engagerad i ditt arbete samt är en god kommunikatör och relationskapare. Du trivs med att arbeta i en snabb växande organisation samt har en förmåga att sabbt sätta dig in i nya situationer och miljöer. Utöver detta är det mycket meriterande om du har arbetet med internationella rekryteringar.

Konsultrollen hos Wise Professionals

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Camilla Lundberg på camilla.lundberg@wise.se eller konsultchef Stephanie Grammenidis på stephanie.grammenidis.se.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Konsultuppdrag via Wise Professionals Konsultuppdrag

Ersättning
Konsultlön
Friskvård 250 kr/mån

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 1008
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Lundberg

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
2189017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: