Rekryterare till Kiwa i Solna
KFX HR-partner Skandinavien AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-05-17Om tjänstenHar du tidigare erfarenhet av rekrytering och vill utvecklas i din roll som rekryterare? Vill vara med och förbättra och utveckla de interna rekryteringsprocesserna? Då kanske detta är en tjänst för dig! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av rekrytering, vill utvecklas i din roll som rekryterare samt vara med och förbättra och utveckla våra interna rekryteringsprocesser - och göra det i ett härligt team med höga ambitioner.
Just nu söker vi en nyfiken och teknikintresserad person som vill arbeta med rekrytering på Kiwa och i ett sammansvetsat HR-team som har stort fokus på rekrytering. Kiwa arbetar med HR-systemet Talentsoft, Refapp och TalentQ-tester och bedriver ett HR-arbete i framkant. Du kommer att jobba tillsammans med Kiwas linjechefer och HR-partners i rekryteringsarbetet och även om de flesta intervjuer sker digitalt så förekommer visst resande.
Om företagetKiwa är ett av världens största företag inom besiktning, provning och certifiering. Deras tjänster inom Processäkerhet, Fastighets- och Lyftsäkerhet, Lantbruk, Livsmedels- och Byggbranschen skapar förtroende för deras kunders produkter, tjänster, ledningssystem och medarbetare. Kiwa är ledande i branschen och har ca 850 medarbetare på våra 27 kontor runt om i Sverige.
Att arbeta på Kiwa är att skapa ett tryggare och säkrare samhälle. Kiwas mål är att hjälpa våra kunder att minska riskerna för person- och miljöskador, samtidigt som vi ökar deras lönsamhet. Kiwakoncernen har fler än 10 000 anställda i över 35 länder i världen, främst i Europa, Asien, Latinamerika och Oceanien.
Dina arbetsuppgifterI rollen som rekryterare arbetar du med hela rekryteringsprocessen och du får dessutom möjlighet att vara med att bidra till att förbättra och utveckla Kiwas onboarding- och rekryteringsprocesser. Just nu står Kiwa inför stora utmaningar inom rekryteringsområdet och fokus ligger på tekniska roller.
På Kiwa är HR ett ambitiöst team som har ett tätt samarbete samtidigt som de lägger stor vikt vid positiv energi och humor. Tillsammans jobbar ni för att utveckla Kiwas affär och såväl utveckla som upprätthålla en effektiv och modern HR-funktion.
KvalifikationerFör denna roll behöver du ha:
• Examen inom HR, ekonomi eller liknande
• Tidigare erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete, gärna inom tekniska roller
• En förståelse för hur rekrytering bidrar till och påverkar affären
• Förmåga att kommunicera på engelska som är vårt koncernspråk
Som person ska du vara engagerad, ambitiös och kunna bygga förtroende. För att passa i teamet behöver du vara en lagspelare, kunna arbeta i ett högt tempo och ta initiativ. Du ska trivas med att arbeta självständigt men med stöttning av ditt team
Övrig informationDenna tjänst är ett vikariat på ca 1 år från Kiwas huvudkontor med ljusa och fräscha lokaler i Solna. Start för tjänsten är i augusti. Rekryteringen görs i samarbete med KFX HR-partner och samtliga frågor hänvisas därför till ansvarig rekryterare Rebecka Berg på 08-663 99 00 alternativt
rebecka.berg@kfx.se.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKFX HR-partner Skandinavien AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4782".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143),
http://www.kfx.se Arbetsplats KFX HR-partner Stockholm AB
Kontakt Rebecka Berg
rebecka.berg@kfx.se Jobbnummer 6652638
Observera att sista ansökningsdag har passerat.