Rekryterare med säljprofil
Skandia Mäklarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skandia Mäklarna AB i Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige SkandiaMäklarna växer och söker nu en rekryterare med säljprofil
SkandiaMäklarna startade 1980 med ett kontor på Östermalm i Stockholm. Företaget har växt på franchisebasis och förvärvades 2005 av Danske Bank vilket medförde en större kontaktyta och ett bättre utbud av tjänster till våra kunder. Idag är SkandiaMäklarna en rikstäckande kedja och ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag. Vi förmedlar privatboende, dvs. villor, bostadsrätter och fritidshus, samt kommersiella fastigheter, gods, gårdar och lantbruk. SkandiaMäklarna söker nu en duktig rekryterare med intresse för sälj som vill vara med och utveckla vårt koncept.
Publiceringsdatum2012-06-05Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara och driva rekryteringsprocesser inom hela vårt verksamhetsområde. Detta innefattar såväl externa nyrekryteringar som interna processer. I rollen som rekryterare kommer du att ansvara för hela rekryteringsprocessen, det vill säga allt från kravprofil till avtalssignering. Du förväntas påverka och förändra befintlig rekryteringsprocess och utveckla arbetet löpande. Du kommer i huvudsak att arbeta med kartläggning och rekrytering till tjänster som fastighetsmäklare, franchisetagare och kontorschefer.
Du ingår i HR-avdelningen och kommer framförallt arbeta tillsammans med HR-chefen och våra kontorschefer runtom i Sverige vilket gör att resor i landet förekommer.
Bakgrund
Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av rekrytering på olika nivåer samt har en PA-examen eller motsvarande. Du har erfarenhet av personlighetstester och har arbetat med beteendebaserad intervjuteknik. Rollen som rekryterare kommer innebära mycket arbete med Employer Branding och det är därför viktigt att du uppskattar införsäljning i mötet med nya kandidater och medarbetare. Tidigare arbete inom försäljning och mäklarbranschen är därför meriterande. Vi ser också att du tidigare varit med och utarbetat rekryteringsprocesser och arbetat med search.
Dina personliga egenskaperArbetet är självständigt, vilket förutsätter att du kan planera och driva dina uppgifter själv. Kontaktytorna är många både internt och externt och du uppskattar att ta många nya kontakter på egen hand vilket kräver god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt hög integritet och etik. För att passa i rollen ser vi att du har ett starkt driv med en professionell framtoning. Du är trygg i dig själv och van att hantera relationer på olika nivåer.
Stämmer detta med dina kunskaper och din ambition så kan vi erbjuda en stimulerande arbetsplats med hög förändringstakt och stor frihet att vara med och utveckla vårt koncept.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och huvudsaklig placering är på SkandiaMäklarnas huvudkontor i centrala Stockholm.
Vill vi gärna ha din ansökan, CV samt ett personligt brev senast den 30 juni 2012 till
hr@skandiamaklarna.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr@skandiamaklarna.seFöretagSKANDIA MÄKLARNA AB
AdressSKANDIA MÄKLARNA AB
Hamngatan 13, 6tr
11147 Stockholm
KontorsadressHamngatan 13
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-410 825 41
E-postadress:
hr@skandiamaklarna.se Jobbnummer 1265084
Observera att sista ansökningsdag har passerat.