Rekryterare / Account Manager till Maxkompetens kontor i Stockho

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Maxkompetens Sverige AB

Publiceringsdatum
2013-09-18

Arbetsuppgifter
Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en energisk, professionell och engagerad ny kollega till en delad roll som rekryterare och account manager. Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag när det gäller uthyrning och rekrytering av studenter och akademiker. Dessutom har vi en stark position som en stabil och pålitlig samarbetspartner till industri- och teknikföretags produktionsavdelningar. Genom ett nära samarbete med universitet och högskolor har vi på Maxkompetens byggt upp en CV-databas med över 40 000 personer. Vi har också väl inarbetade nätverk med exempelvis studentkårer, institutioner och andra studentföreningar. Detta gör att vi alltid har tillgång till framtidens bästa arbetskraft som vi kan erbjuda våra kunder.

Vi som jobbar på Maxkompetens är ambitiösa, affärsdrivna och positiva medarbetare med glimten i ögat. På Stockholmskontoret jobbar både account managers och rekryterare tillsammans i ett mindre team för att kontoret skall nå utsatta mål enligt budget och klimatet präglas därför av samarbete och öppenhet. Vi kan erbjuda dig utveckling i dubbla spår i rollen som säljare och rekryterare och du kan på sikt få utökat ansvar vad gäller t.ex. kundrelationer, specialistområden inom HR eller att gå vidare till ledande befattningar. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Stockholm och du får tillgång till poolbil.

Tjänsten som rekryterare och account manager innebär att du ansvarar för att både ta in dina egna uppdrag och kunder samt därefter sköta rekryteringsprocessen för att tillsätta tjänsterna. Till ditt förfogande står hela vår organisation för att hjälpa till med säljstrategier och kreativa rekryteringslösningar.

Arbetet med rekrytering består av att upprätta kravprofiler med kund, ansvara för annonsering och urval av ansökningar, genomföra intervjuer och bedömningar utifrån kravprofiler samt ta referenser. Vidare hanterar du tillsammans med konsultchef processen vid anställning, kontraktskrivning samt lönesättning. Du kommer inte ha något eventuellt konsultansvar, det hanteras av kontorets konsultchef.

Tjänstens andra fokus, försäljning, innebär strukturerat säljarbete mot nyckeltal där du förväntas genomföra ett visst antal kundbesök, boka ett visst antal möten samt göra avslut på dina offerter. Till din hjälp kommer du ha kundregister med historiskt kontaktade kunder och förses veckovis med listor på nya kunder att kontakta. Du förväntas utöver detta även göra din egen marknadssegmentering där du tror att det finns ett behov av våra tjänster. Du kommer att följas upp varje vecka och rapporterar till försäljningschefen för Sverige.

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet från bemanningsbranschen och nu är redo för en ny utmaning! Du har tidigare erfarenhet av rekryteringsarbete men har även arbetat med uppsökande B2B-försäljning och vet att frekvens och tålamod är nycklarna till att lyckas i bemanningsbranschen. Vi ser med fördel att du tidigare hanterat rekryteringsprocesser baserade på olika typer av tjänster och förstår värdet av att vara länken mellan kund och kandidat. Vi arbetar strukturerat och mot tydligt uppsatta mål vilket innebär att du också bör trivas i en sådan miljö.

Som person är du affärsdriven och professionell i din yrkesroll. Du har lätt för att skapa kontakt och utveckla nya, långvariga relationer. Du är ambitiös och har en stark vilja att lyckas och ständigt lära dig mer. Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är organiserad i ditt arbetssätt. Du trivs med ett stundtals högt tempo och kan växla upp tempot när så behövs. Som kollega tror vi att du är du lättsam, flexibel och kunnig samtidigt som du bidrar med energi till gruppen.

Maxkompetens är ett framgångsrikt företag som under de tio senaste åren vuxit organiskt och har mycket kompetens internt. Hos oss får du chansen till ett varierat och utvecklande arbete i en öppen och platt organisation! Vill du bli en del av vår organisation? Sök idag!

Omfattning: Heltid
Arbetsplats: Stockholm
Start: Efter överenskommelse under hösten
Lön: Fast lön + provision

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 1966
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Li Lövebrant 08-120 753 03 li.lovebrant@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Jobbnummer
1655604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: