Registrator (Vikarie) till kriminalvårdens huvudkontor

Kriminalvården, Sektionen för informationsförvaltning / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården, Sektionen för informationsförvaltning i Norrköping

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln.

Kriminalvårdens huvudkontor söker nu två vikarierande registratorer. Befattningarna är placerad vid sektionen för informationsförvaltning som är organiserad under avdelningen för ledningsstöd. Sektionen ansvarar för Kriminalvårdens registratur och arkivhantering på nationell nivå samt myndighetens klientjournalarkiv. Sektionen har i uppgift att svara för utformning av dokumenthanteringsplaner samt rådgivning om diarieföring och arkivhantering. Kriminalvården använder dokument och ärendehanteringssystemet Platina.


Publiceringsdatum
2020-10-13

Arbetsuppgifter
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Kriminalvårdens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med gällande bestämmelser. I rollen förväntas du tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar, samt med hjälp av din pedagogiska förmåga informera och utbilda medarbetare i diarieföring i det allmänna diariet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att delta i postöppningen, hantera inkommen post och e-post. Diarieföra ärenden och handlingar, ad acta ärenden, sortera in i närarkiv samt avställa till centralarkiv, söka och ta fram ärenden till medarbetare inom Kriminalvården. Du kommer även att stödja medarbetare internt med din kompetens, agera på förfrågningar från allmänheten och andra myndigheter samt massmedia vid begäran om att få ut allmänna handlingar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som arbetar bra med andra människor. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare tar du initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du gör även korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden samt visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenheter som registrator som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av att aktivt arbetat som registrator inom statlig förvaltning
• Mycket god kunskap att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• God kunskap att uttrycka sig väl i tal och skrift på engelska
• Mycket god datorvana och förmåga att arbete i Word och Excel
• Kunskap i något dokument- och ärendehanteringssystem

Det är meriterande om du har:
• Pedagogisk utbildning
• Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården
• Erfarenhet av att arbeta med dokument- och ärendehanteringssystemet Platina
• Erfarenhet av att hålla utbildningar

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse Vikariaten är på 1år med möjlighet till förlängning Placeringsort Norrköping.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kriminalvården, Sektionen för informationsförvaltning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A977082".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kriminalvården (org.nr 202100-0225)

Arbetsplats
Kriminalvården, Sektionen för informationsförvaltning

Jobbnummer
5398613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården, Sektionen för informationsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården, Sektionen för informationsförvaltning: